۲۷ دی ۱۳۸۵، ۱۱:۲۲

"جسدهای عالی" روانه شبکه اول می شود

شبکه اول سیما روز پنج شنبه و جمعه 28 و 29 دی ماه فیلمهای "جسدهای عالی" و "حمله خرچنگ ها" را پخش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرانچسکو رزی در سال 1967 فیلم سینمایی "جسدهای عالی" را با عنوان "جنازه های سرشناس" جلو دوربین برد. رزی همراه تونینو گوئرا و لینو ایانوتسی بر مبنای رمانی نوشته لئوناردو اسکیاسکیا نوشت. در این فیلم بازیگرانی چون لینو ونتورا، آلن کانی، پائولو بوناچلی ، مارسل بوتسافیو مکس فن سیدو بازی می کنند. این فیلم به مدت 127 محصول مشترک ایتالیا و فرانسه است.

داستان این فیلم درباره بازرس روگاس است که برای تحقیق درباره قتل مرموز گروهی از قضات دیوان عالی کشور ماموریت پیدا می کند. او در جریان تحقیقات متوجه توطئه ای می شود که بیشتر سازمان های سیاسی و نظامی درگیر آن هستند. فرانچسکو رزی متولد سال 1922 فیلمساز برجسته ایتالیایی و خالق فیلم هایی چون "سالواتوره جولیاناو" در سال 1962، "دستاوردهای شهر" در سال 1963، "قضیه ماتئی " در سال 1972، "لاکی جولیانو" در سال 1974، "سه برادر" در سال 1981 و "وقایع یک مرگ از پیش اعلام شده" در سال 1987 است. فیلم "جسدهای عالی" روز پنج شنبه 28 دی ماه از برنامه سینما یک پخش می شود.

همچنین فیلم سینمایی "حمله خرچنگ ها" روز جمعه 29 دی ماه از شبکه اول روی آنتن می رود. پرویز تاییدی در سال 1371 این فیلم را بر اساس فیلمنامه ای از سیدحسن هاشمی ساخت. عباس امیری، جهانبخش سلطانیف افسانه بایگان و مجید بانکی به عنوان بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم "حمله خرچنگ ها" درباره سیدمهدی یکی از مبارزان پرسابقه و از دوستان رئیس علی دلواری است. او تصمیم می گیرد با دختری مبارز ازدواج کند، اما در شب عروسی مورد تهاجم قوای انگلیسی قرار می گیرد.

کد خبر 435796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha