۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳

به همت بوستان کتاب قم منتشر شد؛

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته آیت الله کاشف الغطاء

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته آیت الله کاشف الغطاء

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته آیت ‏الله محمدحسین کاشف ‏الغطاء با ترجمه و توضیحات سید هادی خسروشاهی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته آیت ‏الله محمدحسین کاشف ‏الغطاء با ترجمه و توضیحات سید هادی خسروشاهی منتشر شد.

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» با بررسی دقیق و علمی کتاب «مقدس» مسیحیان، حقیقت مسیحیت را به‌ طور منطقی، ریشه‌ ای و مستند مورد توجه قرار داده و اشتباهات و تضادهای موجود در آن را روشن می سازد و مطالعه این کتاب نسل جوان ما را با حقایق بسیاری درباره مسیحیت و اسلام، آشنا می ‌سازد.

محتوای کتاب

کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» از چهار بخش و دو مقدمه تشکیل شده است. مقدمه اول را سید هادی خسروشاهی و مقدمه دوم را مهندس مهدی بازرگان در سال ۱۳۳۵ نوشته است و به این مسأله پرداخته است که چرا طرح بحث های این کتاب ضروری و لازم است؟

بخش اول کتاب با عنوان «کوشش ‏های مسیحیان در ایران»، نوشتاری از خسروشاهی است که در آن به نقدهای نویسنده ‏ای به نام «سهیل آذری» است که وی مخالف تحقیق درباره انجیل و تعلیمات مسیحیت بود و پرداختن به این بحث ‏ها را مجادلات دینی مربوط به قرون وسطی و نخستین سال‏های آغاز جنبش اصلاحات دینی و انقلاب پروتستان می ‏دانست. اما سید هادی خسروشاهی ضمن رد این نگاه، به فعالیت‏ های مسیونرهای مسیحی و تشکیلات و تبلیغات مسیحیت در ایران و سایر کشورهای اسلامی و علل چاپ چنین کتاب‏های تحلیلی و مستدل درباره ادیان تحریف شده الهی می ‏پردازد.

بخش دوم و سوم کتاب با عنوان «توضیح درباره انجیل و مسیح» در دو جزء، ترجمه کامل کتاب «التوضیح فی بیان ما هو الانجیل و من هو المسیح» تألیف عالم مجاهد، مرحوم آیت ‏الله شیخ محمدحسین کاشف الغطاء است که حدود یکصد سال پیش، در قاهره و بغداد منتشر شده است.

آیت ‏الله کاشف ‏الغطاء در جزء اول این کتاب به مناظره امام رضا(ع) با جاثلیق، تاریخچه انجیل‏ ها، مناظره امام رضا(ع) با خاخام یهودی، مسیحی که قرآن معرفی می ‏کند، مسیح در اناجیل، آیا عیسی کشته می ‏شود؟ عیسای صادق و عیسای کاذب، ادعای احمد قادیانی و دانشمندان غربی و انجیل‏ های فعلی می ‏پردازد و موضوعاتی چون تناقضات کتاب مقدس، افسانه خدا بودن مسیح، آشنایی با نویسندگان اناجیل، بحثی کوتاه درباره اناجیل در جزء دوم این کتاب ارزشمند می ‏آید.

بخش چهارم و پایانی این مجموعه نوشتاری از سید هادی خسروشاهی است که در آن اندیشه اسلام و مسیحیت را بررسی کرده است. این بخش شامل شش قسمت اندیشه مسیحیت، ارزیابی عقاید مسیحی، معمای تثلیث، تحریف انجیل‏ها، جعل و تزویر در مسیحیت، جهانی بودن تبشیر است.

ضرورت ترجمه کتاب از سوی مترجم

خسروشاهی درباره ضرورت ترجمه این کتاب می ‏نویسد: «کوشش‏ های پیگیر فرقه‏ های گوناگون مسیحیت در میان جوانان مسلمان ایران و تبشیر مسیحی‏گری از راه مکاتبه، دعوت به کلیسا، فستیوال‏ ها، گردش‏ های دسته جمعی، تفریحات گوناگون، پخش و توزیع کتاب مقدس و اوراق تبشیری در سراسر ایران و اخیراً برنامه ‏های رادیویی «صدای انجیل»، فیلم‏ های جالب و بزرگ سینمایی از جمله بن هور، پادشاه پیروزمند، پادشاه غم‏ها، ردا (خرقه)، ده فرمان، فروغ بی‏ پایان و غیره و همچنین اقدامات دیگر موجب گشته که گویا شبهه‏ هایی در ذهن گروهی از جوانان کم اطلاع به وجود آید. سئوالاتی که به دست ما می ‏رسد، نشان می ‏دهد که شناخت و شناسایی مسیحیت تحریف شده، اکنون یکی از وظایف حتمی و ضروری ماست. برای انجام این وظیفه اسلامی و ملی، به ترجمه کامل کتاب معروف آیت الله مجاهد مرحوم کاشف ‏الغطاء اقدام شد و با نشر آن امیدواریم که نسل جوان اطلاعات کافی و جالبی درباره مسیحیت کنونی به دست آورند که راهنمای آنان در این زمینه باشد.»

مشخصات

ویرایش جدید کتاب «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» در ۱۹۲ صفحه، قطع وزیری، تیراژ ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۳۰۰ تومان منتشر شده است. کتابهای «دو مذهب به انضمام کلیسا و استعمار»، «واتیکان، دنیای اسلام و غرب» و «اسلام ستیزی غرب و کلیسا» از دیگر آثار سید هادی خسروشاهی خسروشاهی در زمینه نقد و بررسی مسیحیت است. برای تهیه این کتاب و دیگر آثار خسروشاهی می ‌توانید در قم به کلبه شروق واقع در ابتدای خیابان صفاییه و در تهران به فروشگاه کتاب موسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران مراجعه نمایید و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵) یا سایت مرکز بررسی های اسلامی (www.iscq.ir) یا سایت پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) تماس بگیرید.

کد خبر 4361853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha