۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶

دستاوردهای انقلاب در حوزه رسانه-۲/ نوباوه:

شعار «رضاشاه روحت شاد» بازگشت به دوره خفقان است

شعار «رضاشاه روحت شاد» بازگشت به دوره خفقان است

مدیرمسئول روزنامه عصر ایرانیان عنوان کرد: کسانی که امروز می آیند و شعار «رضاشاه روحت شاه» سر می دهند، هدف شان تنها بازگرداندن ایران به دوران خفقان پهلوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای «شنبه‌های انقلاب» با موضوع بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مطبوعات صبح امروز (شنبه ۱۳ مردادماه) در پاتوق رسانه‌های انقلاب اسلامی مجموعه فرهنگی سرچشمه در تهران برگزار شد.

در این نشست علی خضریان قائم مقام روزنامه فرهیختگان با بیان اینکه من قائل به این نیستم که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ما در شرایط مطلوبی از نظر فعالیت رسانه ها در کشور قرار داریم در عین حال گفت: معتقدم وقتی فضای رسانه ای در کشور را با دوره پهلوی  مقایسه می کنیم، متوجه می شویم بنیان گذار این نظام جایگزین حاکمیت و رژیمی شد که نفر اول آن رژیم قائل به این بود یا همه مردم باید عضو یک حزب یعنی حزب رستاخیز شوند و یا از کشور بروند و این خود نکته مهمی در بررسی دستاوردهای رسانه ای انقلاب است.

وی با بیان اینکه منظومه فکری امام، بیداری اجتماعی بود، افزود: در مبانی فکری امام، رفتار با مخالفان، دارای رویکردی مداراگونه بود؛ یعنی برخلاف شاه، امام قائل به حضور و فعالیت مخالفین خود در فضای رسانه ای بود و نگاه انسانی به همه داشت.

قائم مقام روزنامه فرهیختگان گفت: من در میدان عمل قائل به این نیستم آنچه در مدار فکری امام بود، از صفر تا صد پیاده شده است هر چند قائل به این هستم که نسبت به رژیم پهلوی، وضعیت رسانه ها در کشور رو به بهبود بوده است.

به گفته این مدیر رسانه ای نیروهای اجرایی و خبرنگاران مهمترین رسانه هایی که امروز علیه جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور فعالیت می کنند، در داخل کشور تربیت و پرورش یافته اند و این اگرچه نکته ای منفی است اما نشان از آزادی دارد که در ۴۰ سال انقلاب در حوزه رسانه در کشور وجود داشته است.

در این نشست همچنین بیژن نوباوه وطن مدیرمسئول روزنامه عصر ایرانیان و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ملتی بزرگ نمی شود مگر آنکه زبان گویایی برای پیگیری مطالبات خود داشته باشد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان استکباری برای مقابله با جریان کمونیسم تنها یک رادیو داشت که با عنوان «زندگی برتر» علیه شوروی سابق فعالیت می کرد و با همان یک رسانه هم حریف دنیای کمونیسم شد. در حالی که الان نزدیک به صد شبکه رادیویی و تلویزیونی به زبان فارسی علیه ایران برنامه تولید و پخش می کنند. این نشان می دهد انقلاب اسلامی مورد حسادت و عامل ترس استکبار است.

نوباوه وطن با بیان اینکه نظام سلطه را نباید جدای از سلطه رسانه ای تصور کرد گفت: چرا که امروز به قدری قوی شده که با بیش از ۳۰۰ کانال رادیویی و تلویزیونی به زبان هال مختلف علیه ما فعالیت می کنند که هزینه هر کدام شان به اندازه رسانه ملی ماست.

وی مهمترین تبلور نظام سلطه رسانه ای علیه ایران را مربوط به جنگ ایران و عراق عنوان کرد که به گفته او در تمام دنیا همه یک طرف بودند و ایران هم یک طرف.

مدیرمسئول روزنامه عصر ایرانیان گفت: تنها جایی که در صد سال اخیر توانسته علیه نظام سلطه و جریان استکباری ایستادگی کند و حرفی برای گفتن داشته باشد نظام رسانه ای جمهوری اسلامی ایران است.

نوباوه وطن ضمن اذعان به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، بیان این اعتراضات را نشانه رشد یافتگی جامعه ایران دانست و با ذکر این نکته که مسئولان هم باید با قوت با این مشکلات مقابله کنند، تاکید کرد: اما اینکه کسانی امروز می آیند و شعار «رضاشاه روحت شاه» سر می دهند، هدف شان تنها بازگرداندن ایران به دوران خفقان پهلوی است.

خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک همچنین با بیان تجربه ای از محدود سازی فعالیت خود به عنوان یک خبرنگار ایرانی توسط ایالات متحده در آن دوره گفت: در پنج سالی که در آمریکا بودم وزارت خارجه حتی یک بار هم من را به نشست های خبری دعوت نکرد؛ این همان آزادی است که غرب شعارش را می دهد!

کد خبر 4365346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha