۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶

حبیب‌زاده در گفتگو با مهر:

هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با آمریکا را تائید نمی‌کند

هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با آمریکا را تائید نمی‌کند

معاون سیاسی سازمان بسیج با اشاره به عهد شکنی ها آمریکا، تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با طرفی که عملاً نشان‌ داده پای قول و قرارش نمی‌ماند را تائید نمی‌کند.

قاسم حبیب‌زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم و بدون پیش‌شرط با ایران گفت: واقعیت این است که در چند صحنه مسئولان جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: در مسئله افغانستان و در اوایل انقلاب و موضوع لانه جاسوسی و همچنین برجام مذاکراتی با آمریکا انجام شد و برای همه ثابت شد که طرف آمریکایی به قول و تعهد خودش پایبند نیست، لذا هیچ عقل سلیمی مذاکره مجدد با طرفی که عملاً نشان‌ داده پای قول و قرارش نمی‌ماند را تائید نمی‌کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اینکه آقای ترامپ ژست مذاکره‌کننده را به خود گرفته، زوایای دیگری هم دارد؛ بماند اینکه دستگاه دیپلماسی آمریکا دچار یک نوع سردرگمی و چندگانه‌گویی شده است. رئیس‌جمهور آمریکا حرفی را می‌زند و وزیر خارجه آنها حرف دیگری را. از اینها که بگذریم، ما در مسائل هسته‌ای و برجام با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، سند همکاری امضا شد، قول‌ و قرارهایی هم گذاشته شد و به اذعان همه ایران کاملاً به تعهدات خودش پایبند بوده، اما آمریکا با قلدری تمام و بی‌احترامی حتی به متحدینش در ۱+۵، از این توافق خارج شد و حال می‌گوید دوباره بیاییم مذاکره کنیم.

حبیب‌زاده پیشنهاد ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران را مضحک دانست و گفت: آنها چندین سال پیش مذاکره کردند و به توافق رسیدند اما به تعهدات خود پایبند نبودند و دوباره امروز بحث مذاکره را پیش می‌کشند. مذاکره با طرفی که صد درصد مطمئن هستیم به توافقات و عهد خود پایبند نیست، کاری بی‌فایده و عبثی است. بماند که موارد بسیاری را می‌توان به بدعهدی آمریکا و نامفهوم بودن پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا می‌توان افزود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه منافقین و دعوت آنها از مردم برای شرکت در ناآرامی‌ها اشاره کرد و گفت: پرونده گروه‌های معاند انقلاب اسلامی مانند منافقین نزد افکار عمومی و به ویژه ملت ما باز و روشن است و علی‌رغم اینکه می‌گویند افکار عمومی فراموش‌کار است، جنایات و خیانت‌های منافقین در قبال کشور و ملتشان آنچنان آشکار است که کسی خیرخواهی آنها را نمی‌تواند باور کند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: جنایات منافقین تنها مربوط به گذشته نیست و در امروز نیز جنایات آنها تداوم یافته است؛ پس حرف و حنای آنها نزد ملت بصیر ما رنگ و خریداری ندارد. این حرکات و اتفاقاتی هم که بعضاً در جوامع رخ می‌دهد، به خاطر دعوت آنها و این‌جور مسائل نیست. بالاخره بخشی از مردم زیر بار فشار نابسامانی اقتصادی قرار دارند و به نوعی به دنبال بیان مطالبات خود هستند، ولی آنها با سیاسی‌کاری و استفاده از رسانه‌ها می‌خواهند بیان کنند که اگر مردم در جاهایی مطالبات خود را دنبال می‌کنند، به دعوت آنها بوده، اما واقعاً این‌گونه نیست و خیانت آنها برای مردم ما روشن است.

حبیب‌زاده با اشاره به مبالغ هنگفتی که منافقین از ولیعهد عربستان برای ایجاد ناآرامی در ایران گرفته‌اند، افزود: ملت ما این اقدامات آنها را نمی‌توانند نادیده بگیرند و از سوی دیگر هم توجهی به وابستگان خارج‌نشین ندارند.

کد خبر 4365545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha