۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶

تازه‌های نشر؛

کتابی برای آموزش تفکر نقادانه به کودکان

کتابی برای آموزش تفکر نقادانه به کودکان

 کتاب «تفکر نقادانه برای کودکان» با رشد مهارت‌های فکرورزی در پیش‌دبستان و دبستان اثر مل لیسستر و دنیس تیلور و ترجمه روح الله کریمی و فائزه رودی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تفکر نقادانه برای کودکان» می‌تواند به‌مثابه جعبه‌ابزاری از مهارت‌ها تصور شود که کودکان را قادر می‌سازد، عمیق‌تر و روشن‌تر دربارة آنچه به آن باور دارند و دربارة آنچه باید انجام دهند فکر کنند.

چنین تفکری به آنها کمک خواهد کرد نسبت به اطلاعاتی که دریافت می‌کنند، هوشیارتر باشند و کمتر در معرض قانع شدن متعصبانه، پیش‌داوری و باور یا رفتار نامعقول قرار گیرند.

پرورش این مهارت‌ها در مدرسه از آن‌رو اهمیت دارد که یادگیری عاقل و منطقی بودن، مستقل بودن و برای خود فکر کردن عناصر کلیدی هر نوع آموزش است.

در بخش نخست کتاب حاضر، جنبه‌های مختلف تأمل نقادانه متناسب با گروه سنی پیش‌دبستان و دبستان بررسی شده‌اند. این جنبه‌ها شامل پرسیدن پرسش‌های بجا، فهم چشم‌انداز، عاقل و منطقی‌بودن، و پرورش مهارت‌های پژوهش و تحلیل است. در بخش دوم، کودکان با تأمل فلسفی و بررسی ماهیت شناخت، تعارضات اخلاقی و مسئلۀ ادراک آشنا می‌شوند.

 کتاب «تفکر نقادانه برای کودکان» با رشد مهارت‌های فکرورزی در پیش‌دبستان و دبستان اثر مل لیسستر و دنیس تیلور و ترجمه روح الله کریمی و فائزه رودی در ۲۳۲ صفحه به قیمت ۲۸ هزار تومان از سوی نشر کرگدن منتشر شده است.

کد خبر 4378770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha