توسط انتشارات نقد و فرهنگ؛

نخستین کتاب محمدعلی مرادی در فقدانش منتشر شد

نخستین کتاب محمدعلی مرادی در فقدانش منتشر شد

نخستین کتاب مرحوم محمدعلی مرادی با عنوان «تفکر در تنگنا: جستارهایی در علوم فرهنگی» در نبود او، روانه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جستار (Essay) فرمی از نوشتار با پشتوانه هنری است که نویسندگان برجسته ای چون مونتنی، ولتر، گئورگ زیمل، والتر بنیامین، تئودور آدورنو، سوزان زونتاگ و ایوان کالیما، متن های ادبی و فلسفی خود را در این قالب نگاشته اند.

«تفکر در تنگنا: جستارهایی در علوم فرهنگی» مجموعه ای از جستارها در طیف گسترده موضوعات فلسفی، تاریخی، اجتماعی و هنری است که محمد علی کرادی-دانش آموخته  فلسفه و علوم اجتماعی از دانشگاه فرای و دانشگاه برلین- در افق های علم فرهنگ (Kulturwissenschaft) در طول یک دهه از زمام بازگشت به ایران نگاشته و اینک همراه با مقدمه ای در مبانی فلسفی فرم جستار، تدوین و منتشر شدهاند.

محمدعلی مرادی دانش آموخته فلسفه در آلمان از فعالان سیاسی سال‌های قبل از انقلاب و پس از انقلاب تا اواخر دهه ۶۰ بوده است که پس از سال‌های آن دهه از فعالیت‌های سیاسی دست کشیده و به فعالیت‌های علمی در زمینه فلسفه پرداخت.

وی دانش‌آموخته فلسفه، جامعه‌شناسی و اسلام‌شناسی از دانشگاه برلین بود، پایان‌نامه‌ او در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه «مفهوم مفهوم در سنجش خردناب» و در مقطع دکترا «آگاهی و خوداگاهی نزد فیشته اغارین (۱۷۷۴)» بود. او پژوهشگر و مدرس در حوزه فلسفه‌ ایده‌آلیسم آلمانی به ویژه از کانت تا هگل بود.

کتاب مرحوم محمدعلی مرادی با عنوان «تفکر در تنگنا: جستارهایی در علوم فرهنگی» به قیمت ۲۳هزارتومان از سوی نشر نقد فرهنگ منتشر شده است.

کد خبر 4378850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha