۷ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۳

آمریکا «نسل‌کشی» مسلمانان روهینگیا را به‎رسمیت نشناخت!

آمریکا «نسل‌کشی» مسلمانان روهینگیا را به‎رسمیت نشناخت!

نماینده آمریکا در شورای امنیت از ‌تعبیر «نسل‌کشی» برای مسلمانان روهینگیا امتناع کرد اما مدعی شد یافته‎های آمریکا درخصوص آزار و اذیت این اقلیت مذهبی، با یافته‎های سازمان ملل انطباق دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیکی هیلی سفیر آمریکا در شورای امنیت، با امتناع از به‌کاربردن تعبیر «نسل‌کشی» برای جنایاتی که ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا مرتکب می‌شد؛ مدعی شد: یافته‌های ما نیز با تحقیقات منتشر شده از سوی بازرسان سازمان ملل منطبق است!

این درحالی است که سازمان ملل متحد فرمانده ارتش میانمار را به دلیل عملکرد وی در خصوص کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیا، به نسل کشی متهم کرده اما آمریکا می‌گوید هنوز درباره این مسئله به قطعیت نرسیده است!

با این‌حال، هیلی اذعان کرد اغلب جنایت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا از سوی ارتش و نیروهای امنیتی میانمار انجام می‌شود.

ظاهراً اظهارات هیلی با اتکا به گزارشی ایراد می‌شود که وزارت خارجه آمریکا بعد از مصاحبه با بیش از هزار روهینگیایی تهیه کرده است و معلوم نیست محتوای کامل آن چه‌زمانی منتشر خواهد شد.

این درحالی است که منتقدین از بابت موضع محتاطانه واشنگتن به‌تنگ آمده‌اند اما برخی روایت‌ها حاکی از آن است که انتشار گزارش وزارت خارجه آمریکا، سختگیری‌های بیشتری برای دولت میانمار به همراه خواهد داشت.

کد خبر 4388263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha