۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲

استاندار بوشهر:

شبکه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر گسترش می‌یابد

 شبکه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: شبکه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های کشاورزی بسیار خوبی در استان وجود دارد که تلاش می‌شود زمینه توسعه این صنعت فراهم شود.

وی با اشاره به تجهیز دو هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی دیگر استان نیز در دست اجرا است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به شیوه آبیاری نوین مجهز می‌شود اضافه کرد: نیمی از این پروژه‌ها افتتاح شده و یا اینکه به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو برابر میزان تکلیفی در این استان، اراضی کشاورزی به شیوه‌های نوین آبیاری تجهیز شد افزود: هر ساله باید هزار و ۶۳۵ هکتار شبکه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر باید اجرا شود.

گراوند بر لزوم توسعه تجهیزات بندری و تجاری استان بوشهر برای توسعه صادرات و درآمدزایی ادامه داد: ارائه خدمات به شناورهای تجاری از جمله قیمت سوخت لنج‌های سفاری باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی خواستار جلوگیری از اجرایی شدن بخشنامه محاسبه سوخت شناورهای تجاری با نرخ آزاد شد و افزود: سوخت شناورهای سفاری بر اساس نرخ ارز دولتی تامین شود تا از افزایش قیمت کالاهای تجاری جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در روند صادرات شناورهای حامل کالاهای فاسد شدنی با تعیین قیمت سوخت با نرخ ارز دولتی گفت: علاوه بر رونق صنعت گردشگری باید زمینه افزایش اشتغال در بخش صنایع دستی فراهم کنند.

کد خبر 4399248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha