۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر رشت مطرح کرد:

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه بهای خدمات سازمان آتش نشانی رشت

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه بهای خدمات سازمان آتش نشانی رشت

رشت- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر رشت با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعرفه بهای خدمات سازمان آتش نشانی در این شهر، گفت: داشتن شناسنامه ایمنی برای ساختمان ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر شنبه در تالار شورادر جلسه مشترک با کمیسیون بودجه با موضوع بررسی تعرفه بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سال جاری برگزارشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا در این جلسه درباره تبصره جدید لایحه تعرفه بهای خدمات آتش نشانی با تاکید بر ایمن سازی ساختمان ها برای جلوگیری از بروز حوادث  ناشی از حریق، اظهارکرد: علت بیشتر حریق ها ناشی از سیم کشی نامناسب برق و مقاوم نبودن مصالح ساختمانی در منازل مسکونی بوده به همین منظور باید برای حفاظت اماکن عمومی و منازل مسکونی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز از سوی آتش نشانی

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه پیشگیری از آتش‌سوزی در ساختمان‌های مستعد حریق باید در اولویت کار سازمان آتش نشانی قرار گیرد، افزود: نظارت و کنترل دستگاه ذیربط در بحث ایمنی ساختمان ها بسیار مهم است.

وی با تأکید برلزوم توجه بیشتر در حوزه نظارت و کنترل ایمنی ساختمان ها، گفت: ایمن‌سازی ساختمان ها می‌تواند از بروز فاجعه در این زمینه جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت خواستار بازنگری لایحه بیمه آتش سوزی شد و خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع سبب ارتقای ایمنی سلامت شهر و شهروندان می‌شود.

وی ضمن موافقت با افزایش ۱۵ درصدی تعرفه بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سال جاری، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی موظف است در ابتدا به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و ناامن شهر اقدام کرده و همچنین اقدامات لازم را جهت کاهش آثار سوء ناشی از آتش‌سوزی‌ها النجام دهد.

شیرزاد با تأکید بر لزوم نظارت بر ساخت و ساز ساختمان ها، اماکن عمومی از نظر ایمنی و پیشگیری حریق، افزود: داشتن شناسنامه ایمنی و صدور مجوز ایمنی از سوی سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر حریق باید پیگیری شود.

معاف پرداخت تعرفه بهای خدمات آتش نشانی برای افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی

در ادامه این جلسه بابک رمضانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه تعرفه بهای خدمات آتش نشانی نیازمند اصلاحات است، افزود: خانه های مسکونی ویلایی که زیر ۱۰۰ مترمربع مساحت دارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از پرداخت تعرفه بهای خدمات آتش نشانی معاف هستند.  

مسئولان در خدمات رسانی به مردم به درستی عمل کنند

یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار نیست به هر دلیلی با افزایش تعرفه بهای موافقت کنیم، اظهار کرد: مدیران باید وظیفه خود را در قبال خدمت رسانی به مردم به درستی انجام دهند.

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر اینکه هنر مسئولان بهره برداری از منابع مالی پایدار شهرداری بدون تحمیل فشار به مردم است، تصریح کرد: آتش نشانی یک سیستم خدمات رسانی است و باید قداست آن در خدمت رسانی به مردم حفظ شود.

کد خبر 4403625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha