در نشست شورای‌امنیت؛

وزیر خارجه چین: کشورها حق همکاری تجاری با ایران را دارند

وزیر خارجه چین: کشورها حق همکاری تجاری با ایران را دارند

وزیر خارجه چین در نشست امروز شورای امنیت گفت: برجام یک توافق معتبر است و بقیه کشورها حق دارند با ایران همکاری تجاری داشته باشند. باید تلاش کرد تا برجام به یک توافق کارآمد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وانگ ئی وزیر خارجه چین در نشست امروز شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سخنرانی پرداخت و بر نقش شورای امنیت در ثبات جهان تاکید کرد.

وی افزود: نباید اجازه دهیم تا تروریست ها به سلاح های کشار جمعی دست یابند. سازمان ملل باید به وظایف خود در این راستا عمل کند. نباید در این راستا به استاندارهای دوگانه پرداخته شده و یا به شیوه های گوناگونی کار شود. کشورهای مختلف باید از به وظایف خود در راستای قوانین بین الملی عمل کنند. کشورها باید به همکاری با هم برای تأمین امنیت خود در چارچوب قوانین بین الملی بپردازند.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: هیچ توافق بین‌المللی بدون نقص نیست. برجام به اتفاق آراء در شورای امنیت به تصویب رسیده است. آنچه ظرف ۳ سال گذشته اتفاق افتاده است نشان می‌ دهد برجام توافقی دوام‌ پذیر است.

وی گفت: توافق هسته ای با ایران نتیجه تلاش های جامعه بین المللی بود. این توافق به صورت همزمان توانست به موفقیت دیپلماسی و مذاکره دست یابد. چین از ایران می خواهد تا کماکان به این توافق ادامه دهد. برجام یک توافق معتبر است و بقیه کشورها حق دارند با ایران همکاری تجاری داشته باشند. باید تلاش کرد تا برجام به یک توافق کارآمد تبدیل شود.

وانگ ئی بیان کرد: چین از توافقات آمریکا و کره شمالی حمایت می کند. از فرصت ها برای تبدیل یک اجماع سیاسی در راستای ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره حمایت می کنیم. چین به منشور سازمان ملل و توافقات خود پایند می ماند و به مسئولیت های خود نیز عمل کرده و می کند. چین همواره پیرو قاعده عدم دخالت در دیگر کشورها بوده و در این مسیر بر سنت های خود پایبند است. چین هرگز در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکرده و لذا اجازه نمی دهیم که در مظان اتهاماتی در این خصوص قرار بگیریم.

کد خبر 4413735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha