۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای پرستاران مناطق محروم

برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای پرستاران مناطق محروم

معاون پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری نخستین دوره آموزش های تخصصی برای پرستاران مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: توانمندسازی پرستاران و ارتقای عملکرد حرفه ای آنان و بهبود مراقبت بیمار و مددجو به عنوان یکی از اولویت های معاونت پرستاری است. این معاونت با اولویت دانشگاه های مناطق محروم آموزش های تخصصی و پیشرفته را برای پرستاران مناطق محروم آغاز کرده است. 

وی افزود: در نخستین دروه برای ۳۰ نفر از پرستاران استان‌های ایلام، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آموزش های ICU عمومی و تازه‌های پرستاری اورژانس با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، ایران، تهران و شهید بهشتی برگزار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه دوره ICU عمومی در راستای افزایش کیفیت ارائه مراقبت های پرستاری در بالین برگزار شد، گفت: استانداردهای بخش ICU، ملاحظات اخلاقی و قانونی مراقبت از بیمار در ICU، اورژانس های قلب، ریه، گوارش، نفرولوژی، نورولوژی، تفسیر گازهای خونی، استانداردهای کنترل عفونت در بخش ICU، بررسی سلامت و سیستم ها در بخش های ویژه، بررسی بالینی، روش های تشخیصی تهاجمی و غیر تهاجمی در بیماران ICU، مدیریت راه هوایی، اصول ساکشن کردن، مانیتورینگ همودینامیک، پیشگیری و درمان زخم فشاری و نهایتا آموزش کاربرد دستگاه تهویه مکانیکی به صورت تئوری وعملی و آشنایی با جدا کردن بیماران از دستگاه  تهویه میکانیکی و مراقبت های پرستاری از بیمار ICU از محورهای آموزشی این دوره بود.

دکتر حضرتی با اشاره به برگزاری اولین دوره تازه‌های پرستاری اورژانس و قدردانی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی به عنوان میزبان این برنامه آموزشی نیز خاطرنشان کرد: مباحث مدیریتی اورژانس، تریاژ در اورژانس، کد ۷۲۴، کد ۲۴۷ و تازه‌های احیای تازه‌های کنترل عفونت در این دوره به پرستاران مناطق محروم آموزش داده شده است.

کد خبر 4419129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha