۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۰

فرماندار هشترود:

تشدید نظارت بر قیمت اجناس/ دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده است

تشدید نظارت بر قیمت اجناس/ دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده است

هشترود- فرماندار هشترود از تشدید نظارت بر قیمت اجناس و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: بهترین نوع نظارت بر قیمت کالاها نظارت عمومی توسط خود شهروندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان هشترود بیان داشت: در حال حاضر کشور با تحریم های بی سابقه اقتصادی از آغاز انقلاب تاکنون مواجه بوده است، دشمن جنگ را به عرصه اقتصادی کشانده بطوریکه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل به صراحت به این موضوع اذعان دارد. رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود فرمودند که دشمن فرماندهی جنگ را به وزارت خزانه داری برده است.

وی افزود: بنابراین در شرایط خطیر کنونی برای عبور موفق از این جنگ اقتصادی لازم است که تمام آحاد مردم و مسئولین دست به دست هم داده و پشتیبان دولت باشند اما متاسفانه گاه شاهد هستیم که از تریبون های مختلف صداهای متفاوتی می اید که در جهت تضعیف دولت است، قطعا این ادبیات مناسب اقتصاد مقاومتی نیست و عامل موفقیت دشمن خواهد بود.

امینیان گفت: اگر این روزها شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی یا سیب زمینی یا مواردی از این دست هستیم یک بخش عمده آن مربوط به صادرات بیش از حد این محصولات به کشورهای همسایه است که با افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی تقاضا برای محصولات ما در کشورهای همسایه افزایش پیدا کرده به گونه ای که این عامل باعث کاهش عرضه محصولات در داخل و رشد بالای قیمتی آن ها شده است که با تدابیر دولت شاهد کاهش قیمت ها هستیم .

وی همچنین بحث روانی گرانی را مهم تر از بحث واقعی و عینی آن دانست و افزود: یک عده افراد سودجو و فرصت طلب هم از این فضا استفاده کرده و با تبلیغات منفی و احتکار محصولات و اجناس به گرانی ها دامن می زنند .

امینیان در ادامه با بیان اینکه نباید اجازه داده شود که افراد هرگونه که می خواهند قیمت اجناس را افزایش دهند گفت: نظارت بر قیمت ها باید خروجی داشته باشد، قیمت کالاها بر روی آن ها درج شود و هرگونه افزایشی در قیمت ها هم باید پس از تصویب کمیسیون های مربوطه مجددا بر روی کالاها درج شود.

کد خبر 4420271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha