۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

ظرفیت های گردشگری همدان بالفعل شود/ ضرورت ترویج گردشگری حلال

ظرفیت های گردشگری همدان بالفعل شود/ ضرورت ترویج گردشگری حلال

همدان - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر بالفعل شدن ظرفیت های گردشگری همدان گفت: ترویج گردشگری حلال در دستورکار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی دشتکی ظهر پنج شنبه در نشست خبری همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی که با حضور معاون ارتباطات جامعه المصطفی، رئیس  مجتمع آموزش عالی علوم انسانی و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان برگزار شد، گفت: اگر محور توسعه را چند امر مهم قرار دهیم یکی از آنها گردشگری است که این صنعت به لحاظ ظرفیت ها باید بالفعل شود.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه این صنعت در استان همدان ظرفیت بالایی دارد و باید آنها را از قوه به فعل درآورد، گفت: توجه به مقوله فرهنگی در این راستا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی رویداد «همدان ۲۰۱۸» ۴۰ برنامه دارد که بخشی اجرا شده و بخشی اجرا خواهد شد، گفت: آغاز هر حرکتی اقدامی فرهنگی است که در این راستا کمیته فرهنگی ۴۰ برنامه پیش بینی کرده که یکی از این برنامه ها، همایش نخبگان و سفیران فرهنگی است که از جامعه المصطفی برای همکاری در برگزاری آن تشکر می کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه حرکت منحصر به فردی با برگزاری این همایش انجام شده است، افزود: موضوع فرهنگی بر هر امری اولویت دارد.

مسئول کمیته فرهنگی رویداد «همدان ۲۰۱۸» بیان کرد: این همایش ایده نویی بود چراکه اسلام هیچ چیز را انکار نکرده و تمام خوبی‌ها را برای مسلمین خواسته اما در این میان قید حلال را حائز اهمیت دانسته که به دنبال این موضوع هستیم

وی گفت: این همایش برای ترویج گردشگری حلال تلاش می کند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی نیز با بیان اینکه همدان مهد تمدن است، اظهار کرد: در جاهایی که توریست بین المللی جذب می کنند باید به نکاتی توجه شود.

حجت الاسلام محسن قنبری افزود: باید به گردشگری داخلی نیز توجه شود تا ظرفیت های داخلی در جاهای مختلف شناخته شود.

حجت الاسلام قنبری ادامه داد: برای جذب گردشگر خارجی باید از زبان گفتگو و امتیاز فرهنگی استفاده کرد و با شناخت جذابیت ها به معرفی جاذبه های توریستی پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط با فعالان تورهای گردشگری بیان کرد: جامعه المصطفی در ۶۰ کشور فعالیت دارد و ارتباط با دیگر کشورها را از طریق فارغ التحصیلان انجام می دهد و برای رونق گردشگری فرهنگی تلاش می کند.

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه در کمتر جایی می‌توان ظرفیت‌های همدان را دید، اظهار کرد: ما تمام همت خود را برای معرفی این شهر و بین‌المللی شدن آن به کار خواهیم بست.

کد خبر 4420691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha