۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰

مدیرعامل انجمن نابینایان گیلان:

عضویت ۸۵۰ نفر در انجمن نابینایان گیلان/۲۰ درصد نابینای مطلق هستند

عضویت ۸۵۰ نفر در انجمن نابینایان گیلان/۲۰ درصد نابینای مطلق هستند

رشت- مدیرعامل انجمن نابینایان گیلان با اشاره به عضویت ۸۵۰ نفر در انجمن نابینایان این استان، گفت: ۲۰ درصد این افراد دارای نابینایی مطلق هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ممتازی صبح یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات افراد کم بینا و نابینا که در انجمن نابینایان رشت برگزار شد ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان (عصای سفید)، اظهارکرد: انجمن نابینایان گیلان از سال ۸۱ زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرده است.

ممتازی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ کم بینا و نابینا عضو این انجمن هستند، افزود: در این میان ۲۰ درصد افراد دارای نابینایی مطلق و ۸۰ درصد را نیز افراد کم بینا تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر مناسب سازی معابر برای رفاه حال افراد کم توان، نابینا و کم بینا، تصریح کرد: عدم مناسب سازی و امنیت در تردد یکی از بزرگترین موانع برای افراد نابینا و کم بینا است. برداشتن تمام موانع محیطی و همچنین تسهیل سازی امکانات جامعه برای استفاده این افراد در حضور بیشتر آنها در جامعه نقش مهمی دارد.

مدیرعامل انجمن نابینایان گیلان با اشاره به نظارت مستمر نهادهای اجرایی برای مناسب سازی فضای شهری، گفت: در هنگام ساخت و ساز در بخش اماکن عمومی باید دقت لازم در زمینه ایجاد امکانات رفاهی برای همه افراد به ویژه افراد کم توان و نابینا، کم بینا، سالمندان، کودکان و سایر معلولیت‌ها مدنظر مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 4429264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha