۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷

مهر گزارش می دهد؛

مهران مسیر دلدادگان حسینی/ اینجا همه هم دل خدمت می کنند

مهران مسیر دلدادگان حسینی/ اینجا همه هم دل خدمت می کنند

مهران-در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران شور شوق، اشتیاق و اشک را می توان در چهره های تک تک زائران دید زائرانی که هرکدام آنها با دل دادگی راهی کربلا و حرم اباعبدالله (ع) می شوند.

خبرگزاری مهر،گروه استان ها-مجتبی کاور: شور و اشتیاق آنها را نمی توان در چند سطر بیان کرد باید با زائرین هم قدم باشی تا حس آنها را خوب درک کنی ، چرا که گرسنگی، تشنگی وخستگی در این مسیر بی معناست.

این را زائرین می گویند. شاید باورش سخت باشد ولی این حقیقت ارزشمندی است که تنها در راهپیمایی بزرگ اربعین می توان آن را از نزدیک دید وباور کرد، در راهپیمایی اربعین سن وسال ملاک نیست چرا که پیر، جوان، نوجوان و کودک در آن به چشم می خورد.

مردم ایلام  هم مثل سالهای گذشته همه با جان دل وارد میدان خدمت رسانی به زائرن شده اند و هر کس به اندازه توان خود در تلاش است تا خدمتی به زائران کند، در طول مسیر تا پایانه مرزی مهران مواکب زیادی برپا هستند که از استانهای مختلف خود را به مرز مهران رسانده اند تا نوکری زائرین اباعبدالله کنند.

در این مواکب افراد مسن با تمام توان در حال خدمت هستند و انگار نه انگار سنی از آنها گذشته است، توان آنها در این هوای گرم مهران خود حکایت و روایت عظیمی دارد.

علی خاکی یکی از کسانی است که بیش از ۶۵سال سن دارد و برای خدمات رسانی به زوار اربعین خود را به مرز مهران رسانده است، وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خستگی در میدان خدمت به زائرین بی معناست.

این شهروند کاشانی که همراه چندین نفر از همشهریانش درمرز مهران موکب برپا کرده اند، بیان کرد: برای چندمین سال است که توفیق خدمت رسانی به زائران در مرز مهران را داریم و هر سال لحضه شماری می کنیم تا در اربعین بعد باز میزان زائرین باشیم.

کمی جلو تر موکب استان مرکزی در حال برپا شدن است، یکی از آنها جوانی  است که خود را احمد عباسی معرفی می کند،  وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته هم در مرز مهران موکب داشتیم و امسال هم از استان مرکزی خود را به مرز مهران رسانده ایم تا همراه دیگر هم استانی های موکب را دایر و به زائرین خدمت رسانی کنیم.

در اطرف این موکب استان های دیگر هم در حال بر پا کردن موکب هستند ،مواکبی که همه آنها یک هدف را دنبال می کنند و آن هم خدمت به زائران است.

امسال بر خلاف سال های گذشته ساماندهی مواکب از مهمترین اقدامات در مرز بوده است، مسئولان در بخش های مختلف و کمیته های مرتبط در حال برنامه ریزی برای تسهیل در تردد زائران هستند که این نشان از همبستگی کلی مردم و مسئولان در یک هدف واحد را نشان می دهد، همین اتحاد مردم و مسئولان  سبب شده دشمنان را به زمین گیر شوند.

نظم و امنیت یکی از مقوله های بسیار مهم راهپیمایی بزرگ اربعین است، آنچه که امسال در مرز مهران می توان به خوبی مورد تحسین قرار داد تسهیل در تردد زوار است که این نشان از هماهنگی، توانایی و امنیت پایدار است که نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی در مرز ایجاد کرده اند.

ساماندهی موکب ها در مرز مهران

فرماندار مهران گفت: همه امکانات برای خدمات رسانی به زائران در مرز مهران فراهم شده است.

نظام ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: امسال تجمع مواکب در قالب مجتمع  سبب شده از پراکندگی آنها در سطح شهر و مرز جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: تلاش همه مسئولان استانی و شهرستانی ارائه بهترین خدمت به زائران است که در این راستا امسال در بحث زیر ساختهای اربعین اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

ملکشاهی گفت: مسیرایلام به مهران در سالهای گذشته با مشکلات ترافیکی مواجه بود ولی خوشبختانه با تلاش مسئولان استانی و کمک دولت تدبیر وامید ما شاهد چهار خطه کردن این مسیر هستیم که این نشان از توجه دولت در بحث توسعه و ارائه خدمات به زائران را نشان می دهد.

وی گفت: تا به امروز عبور زائران از مرز مهران با آرمش وامنیت کامل بوده و روند تردد از این مرز امن روان است.

فرماندار مهران گفت: تردد مواکب از مرز مهران در جریان است و مشکل تردد آنها به کشور عراق با پیگیری مسئولان کشوری و استاندار حل شده است.

مراجعه ۴ هزار نفر به مراکز درمانی در مهران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ایلام گفت: مراکز درمانی، اورژانس، اورژانس هوایی و...در پایانه مرزی مهران به صورت ۱۰۰ درصد آماده خدمات رسانی به زوار اربعین هستند.

صید نور علیمرادی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: از زمان استقرار نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در مرز مهران تاکنون به چهار هزار و ۷۳۹ نفر از زائران به صورت درمانی و سرپایی خدمات ارئه شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان چهار هزار و ۶۲۲ نفر درمان سرپایی و ترخیص، ۸۸ نفر بستری در بخش تخصصی و ۱۵ نفر بارضایت شخصی ترخیص شده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل بهداشت درمانی، فوریت‌های پزشکی برای خدمات‌دهی در ایام اربعین  در استان آماده هستند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ستاد سلامت اربعین بیان داشت: کادر فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات اورژانسی ۱۵۰ دستگاه آمبولانس سبک، ۱۰دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار دارند که از این تعداد ۲۰ آمبولانس سبک  و۴ اتوبوس آمبولانس در نقطه صفرمرزی  مستقر هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: توصیه می‌شود زائران در زمان شرکت در پیاده‌روی اربعین از خوردن آب‌های آشامیدنی غیربهداشتی و مواد غذایی فاسدشدنی پرهیز کنند.

کد خبر 4434515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha