۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹

مدیر شیلات جهادکشاورزی خراسان رضوی خبرداد:

راه اندازی اولین مزرعه پرورش کروکودیل خراسان رضوی تاپایان سال

راه اندازی اولین مزرعه پرورش کروکودیل خراسان رضوی تاپایان سال

مشهد- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: اولین مزرعه پرورش کروکودیل خراسان رضوی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد رضا مهدیزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سفر سالیانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و گردشگر به مشهد و کمبود جاذبه های گردشگری ،ایجاد عرصه های جدید از جمله حیات وحش می تواند به رونق گردشگری کمک کند و در این راستا راه اندازی مزرعه پرورش کروکودیل می تواند موثر واقع شود.

وی افزود:پرورش کروکودیل با توجه به وجود قابلیت صادرات پوست این گونه، دارای درآمد و ارزش فراوانی است و پرورش هر کروکودیل ۲.۵ تا ۳ سال طول می کشد که پس از آن پوست این حیوان آماده دباغی و صادرات می شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: صادرات گوشت این حیوان نیز از ارزش و تقاضای بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

همچنین علیمیرزایی مدیر مزرعه کروکودیل  در خصوص راه اندازی این مجموعه اظهار کرد:جهادکشاورزی بویژه مدیریت شیلات خیلی به ما کمک کردند و امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر امسال، کروکودیلهای مولد را از خارج وارد کرده و از سال بعد دنبال تکثیروپرورش این حیوان هستیم.

وی افزود:من و همسرم حدود ۷ سال است که بدنبال ایجاد این مرکز بودیم و خیلی از ادارات مانع تراشی های متعددی داشتند، که درنهایت با کمک جهادکشاورزی و حمایت ویژه استاندار توانستیم موافقت های اصلی آن را بگیریم.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل ادامه داد:هیچ تسهیلاتی از دولت نگرفتیم و اصلا هم دنبال دریافت وام نبوده و نیستیم و علاوه بر این تاکنون خیلی از املاک و ثروت خود را در این راه گذاشتیم و با وجود نوسانات ارز و افزایش قیمت دلار، با این وجود خودمان می خواهیم اقدام به واردات این حیوان کنیم و فقط از مسئولین تقاضا داریم که ما را حمایت بیشتر کنند تا بتوانیم ضمن اشتغالزایی، درآمدزایی خوبی را نیز ایجاد کنیم.

کد خبر 4438762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha