۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد:

طراحی کرسی های درس خارج با موضوع وقف

طراحی کرسی های درس خارج با موضوع وقف

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه با طراحی کرسی های درس خارج براساس موضوع وقف می توانند به سازمان اوقاف کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، آیت الله اعرافی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: انتظار این است در مورد ترویج وقف تلاش و بازنگری های جدی تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از جمله مسائلی که حوزه می تواند در آن حضور و نقش جدی تری ایفاء کند، ارائه مباحث نظری و تئوری فلسفی و دینی و... در مورد وقف است، گفت: اگر چه در این رابطه کتابهای تولید شده، ولی در ارائه مباحث نظری و تئوری درحوزه های اخلاقی، فقه، فلسفی و... وقف خلاهای جدی وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در مدیریت جدید حوزه، طراحی های بسیار خوبی در موضوعات جدید و نیاز روز صورت گرفته که از جمله آن طراحی درختواره رشته ها است، افزود: حوزه می تواند در موضوع تئوری و نظری وقف و طراحی رشته ها مشارکت جدی تر داشته باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: طرح دیگری که در حوزه به صورت جدی به آن پرداخته شده و این نهاد می تواند با سازمان اوقاف همکاری کند، مهارت های کاربردی است، در این رابطه در حوزه طرح هایی در موضوعات مهارتی، تبلیغی و ده ها موضوع دیگر ارائه شده و مسئولان این نهاد به دنبال مهارت افزایی و کاربردی کردن حوزویان هستند که قطعا مسئله وقف، ترویج و مسائل مرتبط با آن می تواند یکی از مهارت های کاربردی به طلاب باشد.

وی بابیان اینکه می توان دوره پودمانی وقف در حوزه طراحی کرد و براساس آن فعالیت کرد، اظهارداشت: از دیگر طراحی های که در حوزه انجام شده و این نهاد می تواند به سازمان اوقاف کمک کند، ارائه کرسی های درس خارج براساس موضوع وقف است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: از دیگر مسائل در ارتباط با وقف، ارائه مقالات علمی و پژوهشی است. با پرداختن به این مسائل می توان ادبیات وقف را توسعه داد.

اعرافی از دیگر مسائل همکاری دو نهاد را درآمد زایی معقول حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: این موضوع را نیز باید دنبال کرد و نباید از این مسئله غفلت کرد.

وی افزود: از دیگر موضوعات قابل  همکاری، احداث وقف در موضوعات جدید علمی، مدارس و نخبگانی است، سیاست این است حوزه به سمت وجوهات و وقف بیاید و از استفاده بودجه ها خارج شود. دراین رابطه باید قدم های اساسی تری برداشته و باید تلاش شود مدارس علمیه از طریق وقف و وجوهات اداره کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم، توجه به بحث تبلیغ و  تربیت مبلغ است، گفت: معتقدیم رسالت اصلی حوزه تولید علم و تئوری است و باید کاری کرد بحث تبلیغ و تربیت مبلغ به نهادها  و سازمان های دیگر واگذار شود تا حوزه باخیال آسوده تری بتواند به تولید علم فکر براساس نیاز روز اقدام کند.

کد خبر 4451782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha