وزارت خارجه سوریه خطاب به شورای امنیت:

حمله شیمیایی تروریستها به حلب نتیجه حمایت برخی کشورها از آنهاست

حمله شیمیایی تروریستها به حلب نتیجه حمایت برخی کشورها از آنهاست

وزارت خارجه سوریه حمله شیمیایی روز گذشته گروه های تروریستی به شهر حلب را محکوم و آن را نتیجه حمایت کشورهای خارجی از این تروریستها توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه های خطاب به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرد: حمله شیمیایی صورت گرفته علیه شهر حلب یک اقدام تروریستی و نتیجه سیاستهای برخی از کشورها برای تسهیل ارسال مواد شیمیایی به گروه های تروریستی است.

در ادامه این نامه ها آمده است: گروه های تروریستی از این مواد شیمیایی علیه ملت سوریه استفاده کرده و دولت سوریه را با سناریوهای از قبل طراحی شده در اتاق های سیاه سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای حامی تروریسم متهم می کنند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: شورای امنیت باید سریعا و به شدت این جنایات تروریستها را محکوم کرده و به وظایف خود در قبال محافظت از صلح و امنیت جهانی از طریق اتخاذ اقدامات فوری و بازدارنده علیه این کشورها و نهادهای حامی تروریسم عمل کند.

این وزارتخانه تصریح کرد: تروریستهای وابسته به سازمان به اصطلاح کلاه سفیدها در حمله حلب دست دارند چرا که خمپاره ها از مناطق تحت فعالیت آنها در جنوب شرقی روستای البریکیات واقع در حومه حلب شلیک شده است.

مناطق الخالدیه و خیابان النیل و جمعیة الزهراء در حلب روز گذشته شاهد حمله خمپاره ای گروه های تروریستی با استفاده از گازهای سمی بود.

کد خبر 4467608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha