۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد:

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی

مشهد-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، راضیه علیرضایی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی حمایت های بانکی از صنایع استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع مبلغ ۱۳۰.۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود:در این مدت ۱۰۶ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی که عمدتا دارای چک برگشتی و بدهی معوق بوده اند موفق به دریافت ۱۱۵.۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده اند که ۴۰واحد با مبلغ دریافتی ۱۵.۹ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و ۶۶ واحد با مبلغ دریافتی ۹۹.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد:۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی که عمدتا دارای چک برگشتی و بدهی معوق بوده اند نیز موفق به دریافت ۱۴.۹ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی شده اند که ۱۱ واحد با مبلغ دریافتی ۱۴.۲ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و ۳ واحد با مبلغ دریافتی ۰.۷ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر آنچه که می تواند تبعات افزایش نرخ ارز در کشور را جبران کند توسعه صادرات است، و این امر یک محور جدی در برنامه ریزی های ما است و با وجود شدت یافتن تحریم ها، محدودیت هایی که قبلا در رابطه با بازار افغانستان، سنگین به نظر می رسید، الان کار را راحت کرده و شاهد رشد صادرات به این کشور هستیم.

علیرضایی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی هرکار حمایتی که بتواند به ورود ارز به کشور و حضور کالاهای استان در بازار آسیای میانه و افغانستان که بخشی از کالاهای ما از طریق این کشور به کشورهای غربی صادر می شود، کمک کند باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 4473758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha