۱ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴

نماینده مردم ملکان در مجلس:

ضرورت توجه به قلعه تاریخی «بختک لیلان» به عنوان قطب گردشگری منطقه

ضرورت توجه به قلعه تاریخی «بختک لیلان» به عنوان قطب گردشگری منطقه

ملکان- نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به قلعه تاریخی «بختک لیلان» به عنوان قطب گردشگری منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خدادادی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیرش با مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: قلعه تاریخی «بختک لیلان» اهمیت زیادی در منطقه دارد و باید نسبت به مرمت و ساماندهی آن اقدام کرد.

وی سپس افزود: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته، تخصیص اعتبار مناسب و با همکاری و مشارکت شهرداری، فرمانداری و میراث فرهنگی اتفاقات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

خدادادی افزود: قلعه تاریخی بختک به عنوان یکی از آثار به یاد ماندنی از دوران گذشته ضمن معرفی فرهنگ و هویت تاریخی این منطقه می تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگر نیز موثر باشد، از این رو نیازمند همکاری و توجه هرچه بیشتر به این قلعه تاریخی هستیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه، ملاقات رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ارزشمند دانست و گفت: باید بیش از پیش به موضوع احیای میراث فرهنگی توجه کنیم.

وی سپس گفت: در این نشست طرح ایجاد پایگاه میراث فرهنگی قلعه بختک از سوی مسئولان شهر ملکان به معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت مکتوب ارائه شد تا بررسی های لازم در این خصوص انجام شود.

گفتنی است قلعه بختک لیلان مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان ملکان، بخش لیلان واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 4492293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha