۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹

سرپرست آموزش‌وپرورش استان زنجان:

آشنایی دانش آموزان باسواد رسانه‌ای ضروری است

آشنایی دانش آموزان باسواد رسانه‌ای ضروری است

زنجان-سرپرست آموزش‌وپرورش استان زنجان بر لزوم آشنایی دانش آموزان باسواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: معلمان نیز باید با شیوه آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت محمدی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان نهاد تعلیم و تربیت د رزمینه آموزش به استفاده از فضای مجازی ورود پیدا کرده است.

وی بر لزوم آشنایی دانش آموزان با سواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: معلمان نیز باید با شیوه آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای  آشنا شوند.

سرپرست آموزش‌وپرورش استان زنجان به ورود سواد رسانه‌ای در کتب درسی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: سواد رسانه و تفکر و سبک زندگی بخش‌هایی از این آموزش است.

محمدی بابیان اینکه  نمی‌توان جلوی فضای مجازی را گرفت، ابراز کرد: می‌توان از طریق آموزش آسیب‌های این حوزه را کاهش داد.

در ادامه این جلسه، رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه امروزه باید فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید سواد رسانه‌ای در بین اقشار مختلف جامعه افزایش پیدا کند.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو تأکید کرد: ریسک‌پذیری نوجوانان و جوانان بالا است و این جامعه هدف باید در مورد استفاده از فضای مجازی توجیه و آگاه شود.

وی افزود: دسترسی به رایانه‌های مخابراتی در دستور کار پلیس فتا بوده . در این حوزه نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد و تاکنون پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل‌ شده است.

کد خبر 4529556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha