۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲

به صورت ویدئو کنفرانس؛

۱۱۲ کانون خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی افتتاح شد

۱۱۲ کانون خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند- ۱۱۲ کانون خادمیاری رضوی در خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید نصیرایی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح همزمان بیش از ۲۰۰۰ کانون خادمیاری رضوی به صورت هماهنگ در سراسر کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: دفتر آستان قدس  در بهمن ماه ۹۵ در خراسان جنوبی تاسیس شد و تاکنون اقدامات شایسته ای در راستای کمک به محرومین، زائر اولی ها و بیماران نیازمند و صعب العلاج، برنامه های عمرانی سازندگی، تخصصی توزیع بسته های غذایی، توزیع گوشت، لوازم تحریر و کمک به محرومین و غیره انجام داده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاسیس تاکنون ۱۵ هزار و ۲۷۲ زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شده اند، افزود: همچنین ۳۷ تیم جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند.

حجت الاسلام نصیرایی از اطعام ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر از محرومین خبر داد و اظهار کرد: شش هزار و ۵۵۷ سبد غذایی با مبلغ یک میلیون  و ۸۰۰ هزار ریال بین محرومین توزیع شده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳۲ یتیم با اهدای کارت هدیه دلجویی شده است، گفت: عیادت از ۳۴۱ بیمار صعب العلاج، سرکشی و عیادت از ۳۴ جانباز صعب العلاج و مساعدت به سادات و بیماران صعب العلاج در دهه کرامت از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از ارائه خدمات درمانی، هزینه بستری و دارویی به چهار هزار و ۴۰ مورد خبر داد و افزود: چهار تیم در قالب اردوهای جهادی پزشکی و دندان پزشکی به شهرستان های نهبندان و درمیان اعزام شده اند.

حجت الاسلام نصیرایی پیگیری مطالبات و درخواست های مردمی، توزیع ۹ هزار بسته لوازم التحریر بین نیازمندان و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و اشتغال به ۲۱۹ نفر را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: همچنین ۲۱ تن گوشت در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع ۳۱۲ راس گوسفند عقیقه برای متقاضیان، ثبت نام شش هزار و ۳۰۱ مورد خادمیاری در استان و توزیع ۴۰۰ سری جهزیه با همکاری کمیته و قرارگاه پیشرفت و ابادانی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور ۱۱۲ مورد کانون موضوعی محله ای  خادمیاری رضوی در استان افتتاح شد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ مرکز موضوعی تخصصی است.

حجت الاسلام نصیرایی احداث ۱۲۴ واحد سرویس بهداشتی و حمام در نهبندان و سربیشه، احداث ۲۱ سامانه مجهز به تصفیه اب و طراحی و احداث هشت بند خاکی، سنگی و ملاتی را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی نمایندگی آستان قدس  در استان دانست.

کد خبر 4547851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha