۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳

با حضور کارشناسان؛

فرآیند ایجاد صندوق خُرد زنان روستایی استان قزوین بررسی شد

فرآیند ایجاد صندوق خُرد زنان روستایی استان قزوین بررسی شد

قزوین- با حضور کارشناسان زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرآیند ایجاد صندوق خرد زنان روستایی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی تسهیلگری و صندوق اعتبارات خرد ویژه کارشناسان امور زنان روستایی روز یکشنبه در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید و با هدف آموزش، هماهنگی و یکپارچگی در اجرای فرآیندهای این طرح توسط دست اندرکاران اجرایی انجام شد.

در این کارگاه آموزشی در خصوص نحوه انتخاب تسهیلگران زن روستایی، ویژگیهای تسهیلگران، شرح وظایف تسهیلگران و فرآیند ایجاد صندوق اعتبارات خرد توسط کارشناسان دفتر زنان روستایی و عشایری بحث و تبادل نظر شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه برگزاری این کارکاه آموزشی گفت: دستورالعمل اجرایی طرح مشترک صندوق کارآفرینی امید با دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی جهاد کشاورزی برای ایجاد و راه اندازی صندوق های اعتبارات خرد و با هدف تأمین مالی جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک زنان روستایی در ۳۱ استان کشور در حال اجراست.

فرامرز حریری مقدم افزود : هدف از تشکیل صندوقهای خرد محلی؛ توانمند سازی زنان روستایی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی در قالب گروههای پس انداز، ارتقای مهارتهای فردی و اجنماعی از طریق اجرای برنامه های آموزشی، افزایش اعتماد به نفس در زنان روستایی و دسترسی آنان به منابع بیشتر و بهره مندی از تسهیلات و امکانات صندوق است.

این کارگاه آموزشی با حضور ۲۵ نفر از کارشناسان امور زنان روستایی شهرستانها و مراکز جهاد کشاورزی و مدیران شهرستانی صندوق کارآفرینی امید در محل مجتمع پردیس برگزار شد.

کد خبر 4550761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha