۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی علوم پزشکی شیرازخبرداد:

راه اندازی ۲۰۰ پایگاه نوروزی جاده‌ای و شهری اورژانس در فارس

راه اندازی ۲۰۰ پایگاه نوروزی جاده‌ای و شهری اورژانس در فارس

شیراز- دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی ۲۰۰ پایگاه نوروزی جاده‌ای و شهری اورژانس در فارس برای ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد مرادیان ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای آمادگی هرچه بهتر حوزه درمان و اورژانس استان در ایام تعطیلات عید، افزود: هشت هزار و ۵۸ تخت بیمارستانی، تعداد ۱۱۲ درمانگاه در کلانشهر شیراز و ۲۲ درمانگاه در شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران و مسافران نوروزی هستند.

مرادیان افزود: با توجه به حضور برخی مسافران به استان فارس که در حال درمان بیماری خاص چون شیمی درمانی، تالاسمی، دیابت و دیالیزی، هماهنگی‌های لازم با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی به خدمات اورژانس شهری، بین جاده‌ای، هوایی در استان اشاره و اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ پایگاه جاده‌ای و شهری، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ موتور آمبولانس و ۳ فروند بالگرد آمبولانس جهت امداد هوایی در استان آماده ارائه خدمت به مسافران و مردم استان است.

رئیس اورژانس فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته تعداد ۵۶۶ نفر براثر حوادث رانندگی در استان فارس جان باختند، افزود: در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ تعداد ۵۹۸ هزار ۵۴۴ تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار در مقایسه به سال گذشته سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: این تعداد تماس‌ها منجر به ۲۱۲ هزار ۵۰۸ مأموریت انجام شده که نسبت به پارسال ۲ درصد افزایش داشته است.

مرادیان ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته ۴۳ هزار و ۵۶۲ مأموریت و اعزام آمبولانس به محل حادثه را داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۵۲ هزار و۵۰۳ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند که نسبت به پارسال ۲ درصد افزایش داشته است، گفت :۱۵ هزار و ۴۳۷ نفر از مصدومان به صورت سرپایی در محل درمان شده‌اند و ۵۶۶ نفر در سر صحنه جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.

مرادیان با تشکر از تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی، تصریح کرد: با توجه به سفرهای نوروزی اورژانس آماده‌تر از همیشه جهت ارائه خدمات به همشهریان و مسافران است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان‌های استان فارس، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، دندانپزشکی‌ها و مراکز ارائه کننده خدمات به بیماران خاص به صورت فعال و با اعلام برنامه دقیق کشیک آماده ارائه خدمت به مسافران و ساکنان استان در ایام تعطیلات نوروز است.

کد خبر 4570247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha