۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۲۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در تبیین این بیانیه موثر است.

حجت الاسلام علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای تحقق شعار سال که همان رونق تولید است باید همه پای کار باشند، گفت: برای بهره‌مندی مطلوب و نهادینه کردن این موضوع باید بسترهای فرهنگی را مهیا کرد که این امر از وظایف دستگاه‌های فرهنگی است و در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی نیز اولویت‌هایی را در رویکرد، راهبردها و برنامه‌های اجرایی مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد کلی در زمینه توجه به گام دوم انقلاب و تحقق شعار سال است، گفت: اجتماعی سازی اقدامات جهادی و انقلابی رویکرد تعریف شده برای سال جاری است که مد نظر خواهد بود.

برجسته کردن ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه با محوریت منابع انسانی

حجت الاسلام دشتکی گفت: در راهبردهای اجرایی و اولویت‌ها نیز برجسته کردن ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه با محوریت منابع انسانی مد نظر است و اگر رونق تولید از منظر قرآن برای مردم تبیین شود اثرگذاری آن دو چندان خواهد بود

وی رویکرد اصلی را اجتماعی کردن اقدامات جهادی و انقلابی برشمرد و با تاکید بر اینکه تقویت و گسترش جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب در بُعد عمومی با هدف برانگیختن احساس مسئولیت عامه مردم اولویت است، اظهار داشت: در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده اموری مورد توجه خواهد بود.

ظرفیت سازی تبلیغی با گسترش کمی و کیفی تشکل‌های فرهنگی دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان برنامه ریزی در راستای توجه ویژه به پوشش تبلیغی حداکثری، ظرفیت سازی تبلیغی با گسترش کمی و کیفی تشکل‌های فرهنگی دینی، شبکه سازی عمومی در محلات توسط تشکل‌های فعال فرهنگی دینی، برگزاری مراسم ویژه در مناسبات دینی و ملی توسط تشکل‌های دینی فعال در محلات و برگزاری گفتمان‌ها و کارگاه‌های عمومی در محلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه ویژه به بانوان و جوانان به عنوان دو قشر پویا و فعال جامعه در تمام برنامه ریزی ها نیز از دیگر موارد است.

حجت الاسلام دشتکی با تاکید بر برجسته کردن ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه با محوریت خودسازی نیز عنوان کرد: در این زمینه تدوین رویکردها و اولویت‌های تبلیغی در مناسبت‌های مختلف متناسب با ارزشهای معنوی و اخلاقی و کارکردهای جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب، جریان سازی تبلیغی با استفاده بهینه از ظرفیت تشکل‌های دینی مردمی و اقشار تأثیرگذار و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و توانمندی فعالان رسانه‌ای در فضای حقیقی و مجازی مدنظر است.

توجه به مسجد محوری و روحانی محوری در راستای تحقق مدیریت محله‌ای

وی با تاکید بر توجه به مسجد محوری و روحانی محوری در راستای تحقق مدیریت محله‌ای اضافه کرد: توجه ویژه به انسجام بخشی و شبکه سازی در محلات و روستاها از طریق شورای فرهنگی محلات، شورای فرهنگی روستا و طرح پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در جهت الگوسازی متناسب با جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب از برنامه‌های امسال خواهد بود.

وی توجه به بازتعریف وظایف و کارکردهای روحانیون مستقر در روستاها و حاشیه شهرها متناسب با رسالت‌های جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب و ارتقای کیفی حضور روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی در مراکز تبلیغی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تبیین کارکرد اجتماعی تشکل‌های مردمی با محوریت روحانی در راستای برجسته کردن نقش تأثیرگذار شبکه تبلیغ در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: جریان سازی تبلیغی با استفاده از ظرفیت و توانمندیهای تخصصی شبکه تبلیغ، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و وظایف قشرهای مختلف در تحقق آن و نیز استفاده از فرصت مناسبت‌های تبلیغی در تبیین اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و نقش تأثیر گذار و وظیفه هریک از افراد جامعه در این زمینه مدنظر است.

تخصصی سازی و سطح بندی تشکل‌های فعال در حوزه فرهنگی دینی و قرآنی

حجت الاسلام دشتکی ایجاد، تخصصی سازی و سطح بندی تشکل‌های فعال در حوزه فرهنگی دینی و قرآنی و اقشار تأثیرگذار در جهت سازماندهی جبهه فرهنگی انقلاب را از دیگر اولویت‌های امسال تبلیغات اسلامی استان همدان برشمرد و گفت: توانمندسازی تشکل‌های حوزه فرهنگ دینی از طریق آموزش‌های تخصصی و شبکه سازی در بین تشکل‌ها و اقشار تأثیرگذار به منظور هماهنگی در عرصه برنامه ریزی و عملیاتی مورد توجه است.

وی همچنین به اقدامات در دست اجرا برای تبیین شعار سال اشاره کرد و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز، تدوین مبانی قرآنی و روایی شعار سال، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع شعار سال و توجه به تبیین شعار در همایش‌های توجیهی شبکه تبلیغ و تدوین اولویت‌های مناسبت‌های تبلیغی مد نظر خواهد بود.

کد خبر 4586078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha