۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷

توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده

توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار مجدد نیروها و جابجایی نیروهای محلی در الحدیده خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در جلسه ویژه شورای امنیت که درباره تحولات یمن برگزار شد، ادامه جنگ را مانعی برای دستیابی به راه حل سیاسی در یمن عنوان کرد.

به گفته گریفیتس، با وجود ادامه جنگ اما طرف‌های یمنی سازوکار تغییر آرایش نیروها در الحدیده را پذیرفته‌اند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین در گزارش خود اعلام کرده است که رنج و بحران انسانی برای ملت یمن تشدید شده است.

در این گزارش همچنین از استقرار مجدد نیروها و جابجایی نیروهای محلی در الحدیده به جای نیروهای انصارالله خبر داده شده است و گفته شده است: به زودی شاهد پیشرفت توافق الحدیده و آغاز رایزنی‌های سیاسی در ادامه این پیشرفت‌ها خواهیم بود.

اگرچه گروه‌های یمنی در آذرماه سال گذشته در جریان نشست سوئد به توافقی برای اجرای آتش بس دست یافته بودند، اما حال پس از چهار ماه همچنان توافق سوئد به صورت کامل در یمن اجرا نشده است.

همزمان با توافق گروه‌های یمنی در زمینه آتش بس، بمباران و جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن ادامه داشته است.

کد خبر 4591955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha