۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۵

خلیل آبادی خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه دائمی کارگروه های تخصصی برای شوراها در ری

تشکیل دبیرخانه دائمی کارگروه های تخصصی برای شوراها در ری

ری- عضو شورای شهر تهران از تشکیل دبیرخانه دائمی کارگروه های تخصصی برای شوراها در ری خبر داد.

حسن خلیل آبادی در حاشیه سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نهم اردیبهش روز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل شورای اسلامی در شهرها و روستاها بود که امام با روحیه مردم مدارانه با این فرمان اتحاد قلبی خود در مشارکت مردم در همه امور را اعلام کردند که شورای در همه بخش‌ها تشکیل شود و این روز در تقویم تاریخ اسلامی بسیار با اهمیت است.

خلیل آبادی افزود: تاکنون شاهد ۵ دوره انتخابات شورایی در ری بودیم و پنجمین دوره در میانه راه است و تلاش‌های زیادی را برای ارتقا جایگاه و شأن شوراها داشته ایم و ضمن برگزاری جلسات تخصصی سی و سومین جلسه ظرف یکسال اخیر برگزار کردیم که بالای ۱۰۰ مصوبه داشته ایم که برای ارتقا توسعه شهرستان استفاده می‌شود.

وی گفت: سال قبل با پیشنهاد اعضای شورا سمیناری برای توسعه ری در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد و اکثر این شرکت کنندگان اظهار رضایت داشتند و کارگروه‌های تخصصی برای شوراها تشکیل دادیم که این کارگروه‌ها برای اعضای شوراهای شهر و روستا و کارشناسان و متخصصین حاضر شدند و گفتگو های چند جانبه ای تشکیل و نتیجه نشست و کارگروه در مجمع مطرح شد.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: در سال گذشته راهکارهای پیشنهادی به عنوان موضوعات رسیدگی بیان شد و امسال نیز به یک مصوبه دیگر رسیدیم که یک دبیرخانه دائمی تشکیل شودو پس از این نشست یک دبیرخانه به طور دائم راه اندازی می‌شود تا راهکارهای ارائه شده را پیگیری کنند.

خلیل آبادی گفت: در این نشست‌ها به دنبال این هستیم که شوراها گفتگو کنند و ارتقا اگاهی داشته باشیم و به شناسایی مشکلات با اعضا شوراها به راهکارهای عملی و واقعی برسیم چرا که گفتگوها سبب هم افزایی و پیشرفت شهرستان می‌شود و از بخشی نگری به کلی نگری در شهرستان ری برسیم.

وی در خصوص از اجحاف‌های دیگر صنایع به ری نیز گفت: این صنایع و انبارها در ری وجود دارند و تمام آلودگی را به این مناطق تحمیل می‌کنند اما دفتر مرکزی آنها در تهران است و عوارض و مالیات به تهران پرداخت می‌شود که بیش از یک هزار میلیارد تومان عوارض به تهران پرداخت می‌شود که سهم ری از این مبلغ فقط ۷۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 4604107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha