۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر:

اولین جلسه پیگیری عملیات لایروبی اروند خردادماه برگزار می شود

اولین جلسه پیگیری عملیات لایروبی اروند خردادماه برگزار می شود

خرمشهر- مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از تشکیل کارگروه موقت مشترک ایران و عراق در خصوص پیگیری عملیات لایروبی اروند در ۱۹ خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله اسعدی در تشریح نتایج نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق که به میزبانی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: پیرو تفاهمات ایران و عراق تصمیم گرفته شد تا پیگیری عملیات مشترک پاکسازی و لایروبی اروند رود به منظور بازگرداندن کانال اصلی قابل کشتیرانی بر اساس معاهده ۱۹۷۵ و پروتکل مربوطه آن در اسرع وقت آغاز شود.

وی افزود: در این نشست، پس از انجام مذاکرات سازنده مقرر شد طرفین ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت تأمین ایمنی و تداوم کشتیرانی در اروند رود، یک کارگروه موقت متشکل از کارشناسان فنی از سوی دو طرف برای فراهم سازی مقدمات لایروبی مشترک تشکیل شود.

اسعدی تصریح کرد: دو طرف توافق کردند از طریق یک یادداشت رسمی و طی حداکثر ۱۰ روز از تاریخ امضای تفاهم نامه اسامی اعضای خود را ارسال کنند و همچنین جلسات کارگروه موقتی مذکور به شکل مستمر هر دو هفته یکبار در یکی از دو کشور به شکل متناوب برگزار شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: مقرر شد که در کار گروه فنی، مسائل مرتبط با مغروقه های طرف ایرانی، مغروقه های طرف عراقی، مغروقه های وسط آبراه اروند و نحوه انجام و چگونگی عملیات لایروبی و شناور سازی مغروقه ها بررسی و به کمیته هماهنگی دو کشور پیشنهاد شود.

وی خاطر نشان کرد: اولین جلسه کارگروه فنی ۱۹ خرداد امسال در بغداد برگزار می‌شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور که حدود ۱۱۵ کیلومتر امتداد دارد و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد اروند رود است، یکی از توافقات در سفر اسفند ماه پارسال رئیس جمهور به کشور عراق لایروبی اروند رود بود.

کد خبر 4622427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha