۲۹ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۱۷

خرابی دستگاههای خودپرداز مردم را سرگردان کرد ؛ گزارش مهر از سرگردانی مردم در روزهای پایانی سال

خرابی دستگاههای خودپرداز مردم را سرگردان کرد ؛ گزارش مهر از سرگردانی مردم در روزهای پایانی سال

خبرگزاری مهر -گروه اقتصادی: کمبود پول و خرابی دستگاههای خودپرداز در کرج موجب سرگردانی مردم و نارضایتی آنان از عملکرد سیستم بانکی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، کلانشهر کرج با دارا بودن جمعیتی حدود دو میلیون نفر در روزهای پایانی سال و ایام نوروز پذیرای خیل مسافرانی است که از این شهرستان عبور می کنند، بنابراین تعداد افرادی که نیاز به استفاده از دستگاه های خودپرداز دارند در کرج به شدت افزایش می یابد.

به گفته مسئولان مسیر 60 درصد سفرهای نوروزی کشور از کرج می گذرد و اگر تنها 20 درصد این مسافران به عابر بانک ها نیاز پیدا کنند با در نظر گرفتن جمیت کرج وضعیت ایجاد شده در این زمینه دور از ذهن نیست.

به دنبال فرا رسیدن تعطیلات زودهنگام پایان سال به رغم تلاش مسئولان بانک ها اغلب شهروندان یا مسافران پس از انتظار طولانی در صف های دریافت پول دست خالی از جلوی دستگاه های A. T. M کنار می روند.

بنابر مشاهدات خبرنگار مهر بیش از نیمی از دستگاه های خودپرداز کرج به خصوص در خیابان های اصلی و مناطق حاشیه کرج از جمله فردیس ، کمالشهر ، ماهدشت و ... خارج از سرویس شده اند و تعدادی از آنها نیز تنها به دارندگان کارت های بانک خود خدمات ارائه می دهند.

تعدادی از دستگاه های نیز به رغم فعال بودن با کمبود پول مواجه اند و فقط قادر به اعلام موجودی حساب ها یا نقل و انتقال وجه هستند. برخی دیگر نیز مبلغی بیش از یک میلیون و 600 هزار یا یک میلیون و 200 هزار ریال نمی پردازند.

یکی از مسئولان بانک های کرج در این خصوص به مهر گفت: ما چاره ای نداریم و مجبوریم رقم پرداختی خود پرداز را کاهش دهیم تا شهروندان از حداقل ها بهره مند شوند.

وی افزود: در برخی از بانک‌ها بیش از 50 برابر ظرفیت دستگاه های A.T.M از آنها استفاده شده است و خروج آنها از حالت سرویس دهی بعید نیست.

این مسئول کمبود پول ، ناکافی بودن تعداد دستگاه های عابر بانک و عدم توسعه فرهنگ استفاده از کارت های عابر بانک در خرید و معاملات تجاری را علت اصلی این موضوع اعلام کرد.

یکی از مسئولان بانک صادرات نیز اظهار داشت: بانک ملی و ناظر پولی در چند روز اخیر با بانک های کرجی همکاری لازم را نداشته اند.

وی که نخواست نامش عنوان شود، افزود: به عنوان نمونه در روز گذشته ما تقاضای 80 میلیارد ریال وجه نقد دادیم که تنها 20 میلیارد ریال آن پرداخت شد و به طور طبیعی ما مجبور هستیم اولویت در پرداخت پول را به مشتریان بانک خود بدهیم.

این مسئول تصریح کرد: حتی از ارائه خدمات کافی به دارندگان کارت های بانک خود نیز شرمنده شده ایم زیرا مشتریانی که در داخل بانک هستند در اولویتند ضمن آنکه در پرداخت وجه از عابربانک نیز اولویت با مشتریان بانک خودمان است.

وی یادآور شد: ادامه این روند به خصوص در روزهای آینده که حجم سفرهای نوروزی از کرج افزایش می باید می تواند بحران زا شود زیرا هم اکنون نه تنها در بانک ما بلکه در اغلب بانک های کرج این مشکل وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و مالی اداری فرمانداری کرج در این خصوص به مهر گفت: پس از طرح مشکلات مشابه توسط مسئولان بانک های کرج نماینده ای از کرج مسئول پیگیری و حل این معضل در اسرع وقت شده است.

مهدی مهدی زاده افزود: دستگاه A. T. M بانک ها نباید خالی و خراب باشد اما وقتی پولی وجود ندارد خرابی یا سالمی دستگاه فرقی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد:به دلیل حجم بالای سفرهایی که از طریق کرج صورت می گیرد مسئولان کشوری باید نسبت به حل این معضل اهتمام داشته باشند .

مهدی زاده تصریح کرد: در روزهای گذشته متولیان توزیع پول حدود نیمی از نیاز بانک های کرج را در اختیار آنها گذاشته اند که با رایزنی های صورت گرفته امید است این معضل امروز حل شود.

کد خبر 462662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha