۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ خبر داد:

آغاز برگزاری دوره های جامع آموزش های شهروندی در غرب پایتخت

آغاز برگزاری دوره های جامع آموزش های شهروندی در غرب پایتخت

یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ از برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی، برای عموم شهروندان تهرانی در محلات ۲۱ گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: دوره های آموزش شهروندی منطقه ۲ در هشت سرفصل ۲۰ ساعته با محوریت مدیریت پسماند، مهارت های ارتقاء اخلاق مدنی و انضباط ترافیکی، آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، خود مراقبتی و افزایش سلامت اجتماعی، مهارت های مقابله با بحران، سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، تاریخ اجتماعی تهران و هنر های معاصر و ارتقاء کیفیت زندگی روزمره در سراهای محلات ۲۱ گانه برگزار می شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی آنها از مهمترین اولویت ها و دغدغه های شهردار منطقه ۲ بوده است افزود: آموزش و آگاه سازی شهروندان نسبت به مسئولیت های اجتماعی آنها، یکی از محوری ترین و بنیادی ترین رسالت های نظام آموزشی در کشورهای مختلف است از این رو شهرداری ها نیز به عنوان یک نهاد مردمی و مسئول در حوزه فرهنگ سازی وظیفه خود می دانند تا با ارایه آموزش های غیر رسمی، شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی و یا ارتقاء کیفیت هم زیستی اجتماعی آموزش دهند.

وی با بیان اینکه آموزش شهروندی از طریق آموزش موثر و منطبق با ساختار اجتماعی منطقه و محله می تواند نسبت به ایجاد وحدت و همدلی شهروندان در ساختن محله سالم، پرنشاط و زیست پذیر تاثیر گذار باشد افزود: هدف از برگزاری چنین دوره ها وکارگاه هایی افزایش تعلق خاطر شهروندان به شهر و ارتقاء مشارکت های اجتماعی در امور مرتبط با مدیریت شهری همراه با بهبود کیفیت زیست اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ ادامه داد: در بررسی هایی که انجام شد متوجه شدیم که با توجه به تحولات سریع اجتماعی و فن آوری، آموزش های شهروندی به یکی از دغدغه های همه کشورهای جهان تبدیل شده است چرا که این آموزش ها منجر به تحکیم اجتماع و مشارکت پایدار شهروندان می شود و از این طریق می توان رفتارهای مسئولانه و اخلاقی را در شهروندان نهادینه کرد.

وی ضمن اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش بسیار مهم آموزش های شهروندی اظهار داشت: شهرداری هزینه های کلانی را صرف انجام نگهداشت شهر و سایر اموراتی می کند که با آموزش های مقدماتی به شهروندان در این حوزه ها می شود جلوی این هزینه ها را گرفت.

یوسف مزارعی ضمن اشاره بر این نکته که کیفیت به عنوان عنصر تمایز بخش دوره های جامع آموزش شهروندی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است گفت: در تلاش هستیم تا با برگزاری دوره های با کیفیت و مفید و استفاده از اساتید کارآمد تأثیر برگزاری دوره های مذکور را در نحوه رفتار شهروندان ارزیابی کنیم.

کد خبر 4626825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha