۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

۳۵۵میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی آذربایجان غربی پرداخت شد

۳۵۵میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی آذربایجان غربی پرداخت شد

ارومیه- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی از پرداخت ۳۵۵ میلیارد ریال بخشی از مطالبات موسسات تشخیصی درمانی استان خبر داد.

نادر نانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از این میزان ۲۴۴ میلیارد و۸۴۶ میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پرداخت شده است افزود: همچنین ۲۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی خوی، ۴۵ میلیارد و۳۶۱ میلیون ریال به داروخانه های خصوصی وغیردانشگاهی و۴۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال به سایر مراکز خصوصی وغیردانشگاهی پرداخت شده است.

وی از آغاز تبادل الکترونیک اسناد بستری در دو بیمارستان آذربایجان غربی خبر داد و اظهارداشت: این طرح در بیمارستان‌های مطهری ارومیه و قمر بنی هاشم خوی انجام می‌شود و این موضوع گام بزرگی به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

نانبخش خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد شامل نسخه نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، استحقاق سنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیان کرد: الکترونیکی کردن تمام خدمات سرپایی و بستری از اهداف این طرح است تا تمام داده‌ها در بستر امن و مطمئن الکترونیک ذخیره شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نانبخش اظهار داشت: با اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت به صورت کامل در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اعلام کرد: این طرح تا پایان امسال در تمام بیمارستان‌های دولتی آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

نانبخش با اشاره به اینکه ۶۱ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۲دو میلیون و هفت هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان تحت پوشش بیمه سلامت است.

کد خبر 4648532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha