۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵

در پی افزایش قابل توجه مصرف برق؛

کارگروه انرژی پدافند غیرعامل استان سمنان تشکیل جلسه داد

کارگروه انرژی پدافند غیرعامل استان سمنان تشکیل جلسه داد

سمنان - همزمان با آغاز تابستان و در پی افزایش قابل توجه مصرف برق و انرژی در سطح استان سمنان، کارگروه انرژی ستاد پدافند غیرعامل استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه انرژی ستاد پدافند غیرعامل استانداری سمنان صبح چهارشنبه با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان، مدیران ارشد شرکت های برق منطقه‌ای، گاز، توزیع نیروی برق، پخش فرآورده‌های نفتی، خطوط لوله و مخابرات شمال شرق، اداره کل حفاظت محیط زیست و دفتر فنی استانداری به میزبانی برق منطقه‌ای سمنان تشکیل جلسه داد.

انرژی شاهراه پدافند غیرعامل

این نشست با موضوع اهمیت انرژی در مقوله پدافند غیرعامل به خصوص در برهه‌ای که بحث افزایش چشم‌گیر مصرف انرژی به خصوص برق و آب در استان سمنان و ارائه آمارهای مصرف برق در سطح کشور که نشان داد سمنان پرمصرف‌ترین استان کشور بر حسب جمعیت است، مطرح می‌شود، برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در این نشست کارگروه انرژی را از فعال‌ترین کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل استان دانست و گفت: کارگروه انرژی یکی از شاهراه‌های اصلی پدافند غیر عامل محسوب می‌شود که وابستگی دیگر کارگروه ها را به دنبال دارد.

ایرج کارخایی با بیان اینکه به منظور ایمن سازی آن باید از فضای سایبری و الکترونیکی به‌صورت امن استفاده کنیم، تاکید کرد: اقدامات پدافندغیرعامل در راستای کاهش آسیب پذیری و تسهیل خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی است.

افزایش مصرف برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان و رئیس کارگروه شورای پدافند غیر عامل استان نیز در این نشست، گفت: مجموعه صنعت برق همه ساله، قبل از شروع فصل تابستان، تمهیدات لازم در تعمیر و نگهداری تجهیزات و سرویس تاسیسات صنعت برق را به عمل می‌آورند تا با کمترین مشکل و اعمال خاموشی، پیک تابستان را پشت سر بگذاریم.

سید علی اکبر صباغ با تاکید بر مدیریت صحیح مصرف برق اظهار داشت: به طور متوسط هر سال شاهد افزایش پنج درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته هستیم که اگر در نحوه استفاده آن به خصوص در ساعات پیک (ساعت ۱۲ الی ۱۶ و۱۹ الی ۲۳)، دقت نظر داشته باشیم، مشکلاتی در ارائه برق رسانی بوجود نخواهد آمد.

در این نشست درباره نصب ژنراتور در ادارات نیز برای مواقع ضروری بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4651125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha