۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برای داوری جودو کاری صورت نگرفته است/ باید دوباره شروع کنیم

برای داوری جودو کاری صورت نگرفته است/ باید دوباره شروع کنیم

رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو گفت: در چند سال اخیر بخش داوری جودو پیشرفت خاصی نداشته و باید تلاش کنیم نمایندگان ما در رقابتهای معتبر قضاوت کنند.

بابک مهاجری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: در شرایط فعلی ۱۰۰ داور در لیست فدراسیون جهانی قراردارند که اجازه قضاوت در مسابقات تور جهانی را دارند. این داوران از سوی IJF به رقابتهای معتبری و سطح یک دنیا دعوت می‌شوند که متأسفانه نامی از داوران ایرانی در این لیست دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سفری که به فجیره داشتیم با رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی رایزنی کردیم. ایشان عنوان کردند که ورود به این لیست با معرفی فدراسیون و تائید اتحادیه آسیا امکان پذیر است. با توجه به اینکه لیست داوران تا المپیک بسته شده، تا آن زمان نمی‌توان کاری کرد.

رئیس کمیته داوران در توضیح بیشتر این موضوع گفت: از یک سال قبل فدراسیون جهانی در حال آزمون و خطا بین داوران تور جهانی است تا ۱۴ نفر از بهترین و کم اشتباه ترین داوران را برای قضاوت به توکیو دعوت کند. بر همین اساس لیست بسته شده و نمی‌توان داور جدیدی وارد این لیست شود.

مهاجری افزود: آخرین بار استاد مینوکده در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ برزیل قضاوت کرده و پس از آن هیچ داوری از ایران به قضاوت در مسابقاتی از این دست دعوت نشده است. در طول این سال‌ها نیز تعداد داوران ما نیز هر سال اضافه شده، ولی فقط در حد قضاوت‌های قاره‌ای دعوت شده‌اند. من خودم ۵ سال است داور A جهانی هستم ولی دو دوره مسابقات قهرمانی آسیا قضاوت کرده‌ام.

وی در مورد علل این موضوع گفت: نیازی به بیان نیست، همه دلایل آن روشن است. در طول این سال‌ها کاری برای بخش داوری در جودو صورت نگرفته است. به امید خدا با حمایت‌های رئیس فدراسیون و رایزنی‌هایی که صورت گرفته بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس کمیته داوران در مورد کلاس‌های هماهنگی هم گفت: سمینار سراسری هماهنگی داوران در طول سال دو بار ویژه داوران منتخب کشور برگزار می‌شود. اولی قبل از شروع فصا جدید مسابقات و دومی هم در ابتدای سال جدید میلادی و بعد از کلاس هماهنگی جهانی برای بازآموزی قوانین جدید برگزار خواهد شد.

مهاجری در پایان گفت: در این سمینار ۱۹۰ داور مرد و ۷۵ داور زن به صورت جداگانه و در دو روز حضور داشتند. برای قضاوت در مسابقات سال جاری فقط این داوران دعوت می‌شوند و اگر داوری غیبت داشته باید تا سمینار بعدی منتظر بماند.

کد خبر 4661743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha