۱ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷

رئیس مرکز فنی و حرفه ای فردوس:

بزرگترین مرکز گوهرتراشی شرق کشور در فردوس افتتاح می شود

بزرگترین مرکز گوهرتراشی شرق کشور در فردوس افتتاح می شود

فردوس_ رئیس مرکز فنی و حرفه ای فردوس از افتتاح بزرگترین مرکز گوهرتراشی شرق کشور در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن یعقوبی عصر سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: توجه به وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در منطقه این دپارتمان به عنوان مرکز آموزش تخصصی سنگ شرق کشور به متراژ ۷۵۰ متر مربع و با همکاری شرکت ایمیدرو نقش مهمی در ایجاد اشتغال جوانان ایفا خواهد کرد.

وی از وجود ۸ کارگاه فعال جهت برادران و ۴ کارگاه جهت خواهران در این مرکز خبر داد و اضافه کرد: در این کارگاه‌ها بالغ بر ۶۰ حرفه آموزشی به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۸۳۲ نفر دوره در رشته‌های مختلف آموزشی شرکت کردند که هزار و ۳۲۰ نفر در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.

وی از افزایش ۱۹ درصدی عملکرد آموزش در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن خبر داد و گفت: در ۴ ماهه اول امسال نیز ۱۵۰ دوره آموزشی در قالب ۷۳ حرفه برگزار کردیم که ۴۰۱ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.

به گفته وی ۱۲ درصد آموزش‌های این مرکز در روستاها و مناطق عشایری بوده و در سال گذشته جز سه مرکز برتر استان انتخاب شده ایم.

وی از امضا ۱۰ تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان در سال گذشته خبرداد و افزود: این تفاهم نامه با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی به جامعه هدف اجرایی شده است.

کد خبر 4674731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پارسا IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      0 0
      سلام عزیزان دوره گوهر تراشی که بخاطر کرونا تعطیل شده بود یه ماهی هست که شروع شده ولی چند نفر افرا غیر بومی رو به بهانه عدم صدور مجوز حذف کرده اند .سه ماه دوره رو بودیم چرا تبعیض قائل شدن.1