۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات گیلان:

ممانعت مردم از نصب دکل معضل مهم در گیلان است

ممانعت مردم از نصب دکل معضل مهم در گیلان است

رودسر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به ممانعت مردم از نصب دکل یکی از مهم ترین معضلات در این این حوزه دانست و گفت: به رغم ایجاد امکانات و تجهیزات متأسفانه باممانعت‌ مردم روبه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد توکلی عصر شنبه در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سایت‌های WLL به تلفن همراه روستاهای دهستان ماچیان گفت: افزایش پوشش شبکه‌های ارتباطی در برنامه ششم یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت ارتباطات است.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده باید ۸۰ درصد این طرح در برنامه ششم توسعه اجرایی شود.

توکلی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های که در این راستا دنبال می‌کنیم موضوع دسترسی آسان به پهنای باند است، گفت: در مجموع در شهرستان رودسر از دو سال گذشته تاکنون احداث ۱۳ سایت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

توکلی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای پوشش ارتباطی اینترنت پرسرعت است، تصریح کرد: در فاز نخست این پروژه تمامی ۱۳ سایت راه اندازی خواهد شد و ۲۴۸ روستا در شهرستان رودسر از سرویس پرسرعت فورجی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان یکی از مهم‌ترین معضلات در این حوزه را ممانعت مردم از نصب دکل عنوان و تأکید کرد: به رغم ایجاد امکانات و تجهیزات متأسفانه با ممانعت‌های مردمی روبرو هستیم که با تلاش بخشدار کلاچای این مشکل رفع شده است.

وی با اشاره به موضوع استفاده اشتراکی از سایت‌ها و دکل‌های اپراتورها، اظهار کرد: همه اپراتورها در مناطق روستای نمی‌توانند زیر ساخت ایجاد کنند بنابراین باید از زیر ساخت‌های که اپراتورهای دیگر راه اندازی کرده‌اند استفاده شود.

توکلی با بیان اینکه با راه اندازی ۹ سایت تلفن همراه هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند، افزود: ۶۳ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای تبدیل این سایت‌ها هزینه شده است.

کد خبر 4677774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha