۸ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۰

نماینده ولی فقیه در کردستان:

رشد جوانان انقلابی باید در مسیر تقوا و کمال انسانی دنبال شود

رشد جوانان انقلابی باید در مسیر تقوا و کمال انسانی دنبال شود

سنندج – نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رشد و اعتلای جوانان انقلابی برای پذیرفتن مدیریت کشور در سالهای آینده باید در مسیر تقوا و کمال انسانی دنبال و پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان، حضرت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی صبح امروز در دیدار دبیرکل اتحادیه دانش آموزی کشور به احیای جایگاه این اتحادیه و فعالیت تشکل های دانش آموزی اشاره کرد و اظهار داشت:  اتحادیه و تشکل های دانش ‌آموزی نقش مهمی در فعالیت های تربیتی نوجوانان و جوانان دانش آموز دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه این اتحادیه سر و کارش بیشتر با قشر جوان و کسانی که زمینه رشد در آنها فراهم است می باشد و می طلبد نیروها و دانش آموزانی در شأن  نظام برای آینده تربیت کند چون آینده کشور دست این جوانان و نوجوانان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت ارزشهای  انقلاب اسلامی یکی از وظایف این اتحادیه می باشد  تصریح  کرد: جوانان و نوجوانان این نظام باید طوری تربیت شوند که در برابر هجمه ها و تبلیغات سوء دشمن و شیاطین مقاوم و محکم باشند و با توجه به ایمان قوی که درآنها رشد کرده  تحت تاثیر افکار شیاطین قرارنگیرند.

وی بیان کرد: تلاش و فعالیتهای این اتحادیه در جهت  تزکیة روحی و وارستگی اخلاقی دانش آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی باید استمرار داشته باشد و به صورت تشکیلاتی منظم و مستمر فعالیت کند.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید براینکه حفظ و باورهای دینی و استدلال های  انقلاب اسلامی از طریق هر چه فعالتر کردن نیروهای دانش آموز مسلمان و متعهد در صحنه‌های اجتماعی و  انقلابی جامعه باید یکی دیگر از مولفه های مورد توجه این اتحادیه باشد خاطر نشان کرد:  تقویت بیشتر دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمانشان نسبت به انقلاب اسلامی و برانگیختن توانایی‌های آنان در عرصه‌های علمی و فرهنگی از وظایف دیگر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این دانش آموزان باید طوری تربیت شوند که رهبر زمان خود را بشناسند و رویکردهای مختلف رهبری را درک نمایند و پشت سر رهبری حرکت کنند همچنین  در مورد تئوری‌های اصلی رهبری بیش‌تر بیاموزید. نه اینکه دنبال رهبران نار و آتش باشند و از رهبران کفر و نفاق پیروی کنند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: نوجوانان و جوانان باید با پذیرفتن نقش اجتماعی در یک تشکل دانش‌ آموزی خاص به آن سطح از مهارت‌ها دست یابند که بتواند با تدبیر معیشت صحیح مدیریت اقتصادی مفیدی برای خود و جامعه  پیرامون خود داشته باشند.

وی یکی از راهبرد اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان  توجه این دانش آموزان به بحث حلال و حرام بودن و رعایت مسائل جزء جامعه دانست و اظهار داشت:  این دانش آموزان باید در بخشهای مختلف جامعه سلامت و مفید پرورش یابند و براساس ندای وجدان و فطرت خویش مسائل و موارد جزء جامعه رعایت کنند  تا بتوانند از مسائل کلان اقتصادی  نظام حفاظت و حراست نمایند.

آیت الله حسینی شاهرودی یکی از رویکردهای رهبرمعظم انقلاب  اسلامی توجه به جوان گرایی دانست و افزود: این دانش آموزان و جوانان مسئولین آینده کشور هستند و یکی از ماموریتهای  نسل قدیم  این است  که  این جوانان را هدایت و تجربه خود را به اینها انتقال دهند و این نسل باید با دانش و تدبیر خود در کنار تجربه نسل قدیم بتوانند با مسئولیت پذیری  و کارآیی بهتر ادامه دهنده  ارزشهای انقلاب باشند.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: بهتر است  مدار حرکت این نسل بر شناخت اساس مدیریت  تقوایی باشد و مدیریتی به اینها آموزش داده شود که همراه و همگام با تقوای الهی باشد و به دور از سیاست بازی و له کردن دیگران،‌ تا بتوانند دربخشهای مختلف به نفع جامعه و نظام فکر و عمل کنند.

کد خبر 4679969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha