۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱

در رونمایی «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو» مطرح شد؛

چاپ کتاب آسان اما انتشار کتابِ خوب در شرایط فعلی سخت است

چاپ کتاب آسان اما انتشار کتابِ خوب در شرایط فعلی سخت است

سید احمد حسینی در نشست رونمایی مجموعه‌شعر «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو» گفت: در روزگار ما انتشار کتاب کار دشواری نیست، اما انتشار کتاب خوب دشوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های جمعه عصرهای کافه‌کتاب با محوریت نقد و بررسی نخستین مجموعه‌شعر اسماعیل باستانی عصر دیروز جمعه ۱۱ مرداد با حضور مسعود فروتن شاعر و مجری تلویزیون، سید احمد حسینی شاعر و پژوهشگر و سراینده اثر در کافه‌کتاب جان برگزار شد.

در ابتدای این نشست فروتن با خوانش چند شعر از کتاب «تهران - لوبیتل - چشم های تو» این مجموعه‌ را اثری دانست که دارای تصاویر بکر و ناب است.

این مجری تلویزیون در ادامه گفت: اسماعیل باستانی همان‌طور که محمدجان صالح علاء در ابتدای کتاب در مقدمه آورده شاعری‌ست پاره‌وقت است.

سپس باستانی چند شعر از کتاب را خواند و اشعار کتاب را نتیجه تجربه‌های زیستی خود عنوان کرد. وی در ادامه گفت: شعرهای این مجموعه را از سال ۸۶ تا ۹۴ سروده‌ام. در حال حاضر چاپ اول کتاب تمام شده و چاپ دومش به زودی عرضه می‌شود.

در بخش بعدی این نشست، حسینی به‌عنوان دبیر جلسه گفت: در روزگار ما انتشار کتاب کار دشواری نیست، اما انتشار کتاب خوب دشوار است. اسماعیل باستانی توانسته نظر مثبت شاعران و اهالی کتاب را کسب کند و به قول معروف نمره‌ قبولی پای برگه‌های کتابش خورده است.

شاعر کتاب «ساراییسم دو» در بخشی از سخنانش، شعرهای باستانی را راه رفتن روی لبه‌ی شمشیر دانست و گفت: شعرهای این کتاب شعرهای لحظه‌های زندگی‌ است که گاهی با عشق گاهی با جنون، سیاست و اجتماع گره خورده‌اند.

کد خبر 4683328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha