۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵

استاندار یزد:

ذهنیت مردم در مورد ضعف مسئولان در مدیریت بحران باید اصلاح شود

ذهنیت مردم در مورد ضعف مسئولان در مدیریت بحران باید اصلاح شود

یزد ـ استاندار یزد گفت: در حال حاضر ذهنیت مردم این است که مسئولان در زمینه مدیریت بحران دچار ضعف هستند که باید با افزایش آمادگی، این ذهنیت اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی امروز در جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه یزد از استان‌هایی است که انواع حوادث طبیعی در آن رخ می دهد، اظهار داشت: زلزله، طوفان، سیل و ... از جمله حوادث طبیعی است که یزد در مواجهه با آن قرار دارد بنابراین باید آمادگی در زمان بروز این بحران‌ها به طور مرتب مورد پایش قرار گیرد.

وی افزود: باید میان استان‌ها هم افزایی و تعامل برای مقابله با بحران وجود داشته باشد، افزود: این تعامل و همکاری در سالهای اخیر افزایش یافته و نمونه آن را در سیل هایی که در مناطق مختلف کشور به وقوع پیوست، شاهد بودیم و مسئولان امر با درک درست از شرایط، در کنار یکدیگر قرار گرفتند و موضوع را مدیریت کردند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه میزان آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه باید به طور مرتب پایش شود، تصریح کرد: تجربه نشان داده عمده‌ترین ضعف در کشور ما در برابر همین مسائل و موضوعات است.

طالبی با بیان اینکه در حال حاضر ذهنیت مردم این است که مسئولان و نیروهای مقابله با بحران در زمینه مدیریت بحران دچار ضعف هستند، عنوان کرد: باید با افزایش میزان آمادگی، این ذهنیت اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است از همه امکانات و ظرفیت ها در مواقع بروز بحران استفاده شود ضمن اینکه باید کمبودها و کاستی ها را برطرف کرد زیرا در هنگام بروز بحران کسی نمی تواند به این مسائل بپرازد و قبل از وقوع باید به فکر تجهیزات و امکانات بود.

استاندار یزد با تاکید به الزام همه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران استان یزد در جهت بالا بردن آمادگی خود به منظور مواجهه با اتفاقات طبیعی و غیر منتظره ادامه داد: دستگاه‌ها باید در زمان بروز حوادث ناگهانی توانایی بروز بهترین عملکرد را داشته‌ باشند و سعی کنند با ارائه آموزش صحیح به پرسنل خود و مردم، از امکانات و تجهیزاتی که در این زمینه تهیه شده، استفاده اثربخش کنند.

استاندار یزد با اشاره به عدم آگاهی کامل  برخی دستگاه‌های استان نسبت به وظایف و مسئولیت‌های خود در زمان حادثه عنوان کرد: از عمده‌ترین عوامل مهم در مدیریت حوادث پیش بینی نشده، آمادگی قبلی نیروها و توجیه نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایشان است.

کد خبر 4684805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha