۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

شناور مسافربری تمام آلومینیومی وارد ناوگان مسافری هرمزگان شد

شناور مسافربری تمام آلومینیومی وارد ناوگان مسافری هرمزگان شد

قشم - شناور الماس یک قشم ساخت داخل و تمام آلومینیومی با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شناور الماس۱ ظهر سه شنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیات عامل این سازمان، استاندار هرمزگان، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

شناور مسافری «الماس قشم یک» به سفارش یک شرکت تعاونی مسافری در قشم و در یکی از شرکت های شناورسازی این جزیره تولید شده، است.

سهم عمده تأمین مالی تولید این شناور از محل بسته های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی و در قالب تسهیلات وجوه اداره شده این سازمان بوده است و با الحاق این شناور جدید، تعداد ناوگان مسافری فعال در مسیرهای دریایی بین جزیره قشم به بندرعباس و جزایر هرمز و لارک به ۳۹ فروند با ظرفیت چهار هزار و ۱۰۰ نفر صندلی افزایش یافت.

بدنه تمام آلومینیوم این شناور از جمله ویژگی های منحصربفرد آن به لحاظ ایمنی و استحکام سازه ای است و «الماس قشم یک» که در فهرست شناورهای کلاس کاتاماران(شناور تندرو دو بدنه) قرار دارد، در مدت زمان ۱۶ ماه ساخته شده است.

ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور ۱۵۸ نفر و تعداد خدمه آن ۸ نفر و مجهز به پیشرفته‎ترین تجهیزات ایمنی و ناوبری است و این شناور با ظرفیت منحصربفرد ۱۴۳ نفر کلاس عادی و ۱۵ نفر کلاس تجاری در دو طبقه ساخته شده و از طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد داخلی برخورداراست.

شناور کاتاماران الماس قشم یک از امکان دریانوردی با سرعت ۲۲ گره دریایی (حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت) در مسیرهای مسافری برخوردار است که زمان تردد از بندرعباس به جزایر قشم و هرمز را از یک ساعت به حدود ۴۵ دقیقه کاهش می دهد.

طول شناور مسافری یاد شده، ۲۶متر، عرض۷.۷متر عمق حدود ۳ متر و آبخور طراحی شده برای شناور ۱.۳ متر است.

کد خبر 4686183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha