۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴

کارگردان فیلم «بازیوو»:

«بازیوو» فیلمی برای ورود به دنیای کودکان است

«بازیوو» فیلمی برای ورود به دنیای کودکان است

اصفهان - کارگردان فیلم «بازیوو» با بیان اینکه «بازیوو» فیلمی برای ورود به دنیای کودکان است، گفت: هدف اصلی این فیلم سرگرم کردن کودکان است.

به گزارش خبرنگار مهر، «بازیوو» از فیلم‌های پرمخاطب و پرطرفدار جشنواره سی و دوم فیلم کودک و نوجوان اصفهان است که به دلیل برخورداری از ژانر اکشن و ورود به دنیای ویدئو گیم‌های پرطرفدار، توانسته با مخاطبین خود به ویژه نوجوانان ارتباط خوبی برقرار کند.

تهیه کننده اجرایی بازیوو در نشست خبری این فیلم ضمن تقدیر از عوامل و بازیگران فیلم بازیوو اظهار داشت: تهیه کنندگی بازیوو اولین تجربه حرفه‌ای میثم معراجی  محسوب می‌شود و مجموعه کار به عنوان یک کار قابل قبول و قابل دفاع است.

 سید غلامرضا موسوی پیرامون برخی مشکلات در کیفیت تصویر فیلم بیان داشت: تصاویری که بر روی پرده سینما دیده شد با کیفیت اصلی تصویربرداری شده تفاوت داشت که احتمالا مشکل از پخش سینما بوده است.

نبود حمایت مالی از فیلم‌های کودک و نوجوان

وی در پاسخ به سؤالی راجع به نبود حمایت مالی از فیلم‌های کودک و نوجوان، تصریح کرد: به عنوان کسی که بیش از ۴۰ فیلم تولید کرده‌ام، حتی اگر امکانات مالی نداشته باشم اشخاص زیادی وجود دارند که حاضر به سرمایه‌گذاری بری ساخت این نوع فیلمها هستندو

تهیه کننده اجرایی «بازیوو» ادامه داد: مشکل زیادی در زمینه سرمایه گذاری برای فیلم بازیوو نداشتیم و تا کنون نیز مشکل سرمایه‌گذاری برای فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان نداشته‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه به احترام جشنواره کودک و مردم خوب اصفهان فیلم را خیلی سریع آماده کردیم و با آمادگی ۷۰ درصدی وارد جشنواره شدیم، اظهار داشت: علی رغم سختی‌های زیاد برای آماده سازی فیلم  خواستیم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشیم چرا که جشنواره به فیلمهای شاد نیاز دارد.

موسوی گفت: سینما یکی از سخت‌ترین کارهای گروهی است و ساخت این فیلم تنها با همدلی و همکاری خوب عوامل شکل گرفت، خوشحالم فیلمی ساختیم که باعث شادی بچه‌هاست.

قهرایی: دنیای بچه‌ها را دوست دارم

کارگردان فیلم «بازیوو» که بیشتر به ساخت برنامه‌های دوربین مخفی در کشور شناخته می‌شود و مجموعه نوستالژیک چاق و لاغر را در کارنامه خود دارد با بیان اینکه نوجوانان و کودکان به فیلم‌های خوب و سرگرم کننده نیاز دارند، گفت: پس از مدتها برای یک فیلم سینمایی دنبال قصه بودم، داستان فیلم بازیوو ویژگی‌هایی که می‌خواستم را داشت.

امیرحسین قهرایی ادامه داد: برخورداری از اکشن و ریتم تند و شاد از ویژگی‌های بازیوو است، اگرچه هنوز صداها و میکس ها و موزیک‌ها هنوز کامل نشده است اما باید گفت این فیلم یک کار تیمی است که به نتیجه رسیده است.

وی در پاسخ به انتقاد پیرامون ترویج و تشویق به بازی‌های رایانه‌ای در فیلم بازیوو گفت: چه این فیلم ساخته شود چه ساخته نشود نوجوانان به سمت بازی‌های رایانه‌ای می‌روند و به همین دلیل تلاش کردیم به دنیای بچه‌ها از طریق این فیلم و داستانی که در زمینه ورود به یک بازی رایانه‌ای دارد نزدیک شویم؛ فیلم بدون قضاوت ساخته شده است و این بچه‌ها هستند که باید به نتیجه راجع به بازی‌های رایانه‌ای برسند.

هدف اصلی «بازیوو» سرگرم کردن کودکان است

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی فیلمش سرگرم کردن کودکان است، گفت: مخاطب فیلم خردسالان و نوجوانان از ۷ تا ۱۵ سال هستند و می‌خواستیم بچه‌ها با دیدن فیلم استراحتی به روح خود بدهند و شادی کنند؛ در این فیلم بچه ناامیدی وجود دارد که تبدیل به قهرمان می‌شود و ما به مخاطبین خود با زبان سینما می‌گوییم خواستن توانستن است.

کارگردان «بازیوو»  پیرامون چگونگی شناخت خوب خود از نسلهای مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان در سالها و دوران‌های مختلف، گفت: کودک درون من زنده است و دنیای بچه‌ها را دوست دارم و همیشه می‌خواهم بدانم چگونه می‌توان بچه‌ها را خوشحال کرد، سعی کردم در دنیای بچه‌ها نفوذ کنم به همین دلیل است در «بازیوو»  به سراغ سوژه‌ای رفتم که بچه‌ها را به خود جذب کند.

نویسنده «بازیوو»: در مسیری هستیم که انتهای روشنی دارد

نویسنده فیلم «بازیوو» با بیان اینکه همه تلاش کردیم اتفاقی متفاوت در سینمای کودک رقم بزنیم و می‌دانیم در ابتدای مسیری هستیم که انتهای روشنی دارد،  اظهار داشت: باور کردن یک رؤیا که به یک نتیجه خوب و یک حقیقت روشن برسد خواسته ما در سینمای کودک و نوجوان و فیلم سلمان خورشیدی  است.

سلمان خورشیدی با ابراز خرسندی از دقت نظر خبرنگاران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: این بسیار خوب است که نوجوانان با دقت فیلم را دنبال کرده باشند، در بازیوو تلاش کردیم فانتزی را وارد دنیای سینمای کودکان کنیم، می‌خواستیم ما وارد دنیای بازی شویم نه اینکه دنیای بازی وارد دنیای ما شود، از این طریق تلاش کردیم به دنیای کودک و نوجوان نزدیک‌تر شویم، می‌خواستیم دنیای بازی را با ایده خودمان پردازش کنیم.

خورشیدی به شباهت فیلم«بازیوو» و فیلم‌هایی نظیر جومانجی اشاره کرد و افزود: هیچ فیلمنامه‌ای نیست که ایراد نداشته باشد و قطعا«بازیوو» هم ایراداتی داشته است، برای بچه‌ها در این فیلم داستانی را تعریف کردیم و سعی کردیم دنیای خودمان را شبیه دنیای بچه‌ها کنیم و از پیچیدگی‌هایی که میان ما و مخاطب فاصله ایجاد می‌کند عبور کنیم تا فیلمنامه ما برای بچه‌ها جذابیت داشته باشد.

کد خبر 4701727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha