۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۱۴

توافق واشنگتن-ورشو بر سر مکان استقرار نیروهای آمریکا درخاک لهستان

توافق واشنگتن-ورشو بر سر مکان استقرار نیروهای آمریکا درخاک لهستان

مقامات واشنگتن و ورشو بر سر شش مکانی که قرار است محل استقرار نیروهای جدید آمریکا در خاک لهستان باشند، به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک روز پس از لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به لهستان، وزیر دفاع این کشور اروپایی اعلام کرد که مقامات واشنگتن و ورشو در مورد شش مکانی که قرار است محل استقرار نیروهای جدید آمریکا در خاک لهستان باشند، به توافق رسیده اند.

وزیر دفاع لهستان در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ما در مورد شش مکان به توافق رسیده ایم و در مورد مکان هفتم نیز گفتگو کردیم».

گفتنی است که در ماه ژوئن، لهستان به منظور مقابله با قدرت فزاینده روسیه توافقی برای افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک خود امضا کرد. طبق این توافق، شمار نیروهای آمریکایی غیردائم در لهستان یکهزار نفر افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که در حال حاضر به طور متوسط حدود ۴۵۰۰ نیروی آمریکایی به طور چرخشی در خاک لهستان مستقر هستند.

ذکر این نکته لازم است که لهستان در شمال شرق خود با منطقه درون بومی کالینینگراد روسیه هم مرز است؛ جایی که مسکو «موشکهای پیشرفته اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را مستقر کرده است.

گفتنی است که در پی لغو سفر برنامه ریزی شده دونالد ترامپ به لهستان به علت حرکت گردباد دوریان به سمت ایالت فلوریدا، «مایک پنس» معاون وی برای شرکت در مراسم هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم به لهستان سفر کرد.

کد خبر 4706586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha