۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲

استاندار کرمانشاه:

تکلیف باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه باید مشخص شود

تکلیف باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه باید مشخص شود

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه گفت: تکلیف باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه باید طی روزهای آینده مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز چهارشنبه در جلسه قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، از اینکه استان کرمانشاه باغ موزه دفاع مقدس ندار ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: اگر هر دستگاهی گوشه‌ای از کار را به دست بگیرد می‌توان کار ساخت باغ موزه دفاع مقدس را در استان آغاز کنیم و به نحو احسن به اتمام برسانیم.

استاندار کرمانشاه دفتر فنی استانداری را مجری پروژه احداث باغ موزه معرفی کرد و افزود: طی سه روز آینده جلسه‌ای با معاون عمرانی و فرمانده سپاه استان برگزار شود تا ضمن معرفی مشاور بتوانیم دستورات لازم و هزینه احداث را تعیین تکلیف کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در این خصوص نیاز است مشاور نحوه مشارکت را بیان کند و تا ۲۲ شهریور امسال نحوه و نوع مشارکت دستگاه‌های اجرایی مصوب و هر دستگاهی به وظایف محوله عمل کند.

بازوند بیان داشت: تکلیف تقاطع کنار پروژه باغ موزه نیز روشن شود تا زمانی که باغ موزه به بهره برداری می‌رسد بازدیدکنندگان مشکل تردد نداشته باشند.

در ادامه این نشست محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه نیز اظهار داشت: موزه‌هایی که احداث می‌شوند باید با فرهنگ و روحیه دفاع مقدس در هر منطقه شکل بگیرد و از ظرفیت داخل استان برای این منظور استفاده کنند.

این مسئول افزود: به این منظور لازم است همه دستگاه‌های ذیربط با جان و دل پای کار باشند و از ظرفیت‌های در دسترس استفاده کنند.

الهی تبار خاطر نشان کرد: در این راستا به طور مستمر جلسات پیگیر شود و به داشته‌های استان تکیه کنند و امیدی به تهران نداشته باشید.

ساخت تونل زمان از قصر شیرین تا مرصاد

مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز اظهار داشت: جنگ از استان کرمانشاه آغاز و در این استان نیز پایان یافت باید بتوانیم به نحو احسن این مهم را به آیندگان منتقل کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تمام دنیا برای احداث مراکزی جهت موزه دفاع مقدس هزینه‌های کلان می‌کنند و در کشور ما چون مسائل فرهنگی و اعتقادی با اهمیت تر است باید به این موضوع بیشتر توجه داشته باشیم.

سالاری بیان داشت: در حال حاضر در کشور ۱۰ موزه دفاع مقدس داریم که با چفیه و کلاه و … تجهیز شده است و بدون شک نمی‌توانیم با این فضا آنطور که باید ارزشهای دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.

وی بر ساخت تونل زمان از قصر شیرین تا مرصاد تاکید کرد و افزود: با ساخت این تونل ۷ بعدی فضایی جذاب برای راهیان نور و توریست می‌توان ایجاد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: با بازسازی عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، ماکت، پخش فیلم، صوت و … می‌توانیم یک طرح به یادماندنی به آیندگان منتقل کنیم.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز بیان داشت: در کنار باغ موزه کرمانشاه می‌توانیم یک موزه باستان شناسی احداث کنیم که هم جذابیت برای توریست دارد و هم می‌توانیم استان کرمانشاه را معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار شیء تاریخی استان کرمانشاه در موزه تهران نگهداری می‌شود که در صورت احداث این موزه باستان شناسی می‌توانیم آنها را به استان منتقل کنیم.

کد خبر 4711350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha