۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی آمار اهدای عضو در کشور

افزایش ۴۰ درصدی آمار اهدای عضو در کشور

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، از افزایش۴۰ درصدی آمار اهدای عضو در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شادنوش، روز یکشنبه در همایش روز جهانی اهداکنندگان سلول های بنیادی، گفت: جای خرسندی است که امروزه، یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه اهدا و پیوند عضو هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی پیوندهای عضو در کشور امکان پذیر است، تصریح کرد: اهمیت اهدای عضو در کشور به گونه ای است که برای زنده نگه داشتن یک انسان، هواپیماهای فالکون جت با حمایت وزارت بهداشت برمی خیزد تا عضوی را از شهری به شهر دیگر منتقل کند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروز با همت شما حرکت جمعی دیگری در کشور آگاهی رسانی می شود و دست یاری به سمت مردم دراز خواهیم کرد تا در شبکه ملی سلولهای بنیادی اطلاعات سلولی خود را ثبت کنند و به این ترتیب زندگی های زیادی را نجات دهند.

وی افزود: امروز بیش از ۲۴ نوع از این بیماری ها در کشور ما قابل درمان است و یقین دارم که این امر با آگاهی رسانی میسر خواهد شد، همچنان که در سال جاری با درخواستی که از هموطنان شد، ۴۰ درصد آمار اهدای عضو افزایش پیدا کرد، بنابراین یقین دارم که در سال آینده کارهای بسیار بزرگ تری نیز در حوزه سلول های بنیادی انجام خواهد شد.

کد خبر 4731951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha