۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷

بیانیه طالبان در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

بیانیه طالبان در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

 یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای مدعی ناکامی دولت در برگزاری انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خبری این گروه موسوم به «صدای جهاد» به برگزاری انتخابات روز گذشته در افغانستان واکنش نشان داد.

در بیانیه منشتر شده از سوی طالبان، این گروه اعلام کرده است که اکثریت ملت افغانستان خواهان حاکمیت نظام اسلامی در کشور هستند.

در بیانیه طالبان همچنین گفته شده: اکثریت ملت افغانستان این فرایند تحمیل شده خارجی ها را رد و از مشارکت در آن خودداری کردند.

گروه طالبان در حالی که تلاش داشت تا سطح مشارکت در افغانستان را به پائین‌ترین سطح خود برساند، در بیانیه خود مدعی شده است که امارت اسلامی از تمام ملت مسلمان از صمیم قلب سپاسگزاری می کند که به خواست امارت اسلامی لبیک گفتند.

طالبان همچنین در این بیانیه گفت: ناکامی فرایند انتخابات نشان دهنده خواست اکثریت قاطع ملت افغانستان برای پایان اشغال و حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان است.

در انتهای بیانیه طالبان آمده است: چنانچه رسانه های بی طرف و سازمان های ناظر نیز تائید کردند که سطح مشارکت مردم در انتخابات بسیار پایین بود و اشغالگران نیز باید از این مقطع سراسری ملت افغانستان درک کنند که افغان ها اشغال و دسیسه های وارد شده از خارج را نمی پذیرند.... و خواسته های ملت غیور افغان را پذیرفته، اشغال خود را پایان بخشند و از هر گونه مداخله در کشور ما خودداری کنند.

چهارمین انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان پس از سقوط طالبان، در میان اتهام تقلب روز شنبه ششم مهرماه پایان یافت.

کد خبر 4732096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha