دولت کانبرا: ایران ۲ شهروند استرالیایی را آزاد کرد

دولت کانبرا: ایران ۲ شهروند استرالیایی را آزاد کرد

وزیر خارجه استرالیا از آزادی زوجی خبر داد که چندی پیش به اتهام به پرواز درآوردن یک پهپاد در اطراف تهران بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا می‌گوید ایران بعد از رفع اتهام، یک زوج استرالیایی را که چندی پیش بازداشت شده بودند؛ آزاد کرده است.

«مارک فیرکین» و «جولی کینگ» متهم به استفاده بدون مجوز از پهپاد با هدف فیلمبرداری بوده‌اند.

این در حالی است که «کیلی موره گیلبرت» دیگر تبعه استرالیایی که گفته می‌شود از اساتید دانشگاه ملبورن است؛ همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

استرالیا پیشتر وجود انگیزه سیاسی برای این بازداشت‌ها را رد کرده و گفته بود: هیچ دلیلی نداریم که فکر کنیم این بازداشت‌ها به نگرانی بین‌المللی از برنامه اتمی ایران، تحریم‌های سازمان ملل یا امنیت دریایی در خلیج فارس ارتباط دارد.

کد مطلب 4736969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha