۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

ساماندهی فاضلاب شهر رشت نیازمند اعتبارات ۶۰ میلیاردی است

ساماندهی فاضلاب شهر رشت نیازمند اعتبارات ۶۰ میلیاردی است

رشت- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ساماندهی فاضلاب رشت نیازمند اعتبار ۶۰ میلیاردی است، گفت: در صورت تحقق این اعتبارات این پروژه هفته دولت آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جانباز شنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهری و روستایی استان گیلان در دفتر استاندار با اشاره به اینکه برای ساماندهی فاضلاب شهرستان رشت و بر اساس زمان بندی‌های اعلام شده نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، اظهار کرد: در صورت تحقق این میزان اعتبار این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

جانباز به تأمین آب شهر رشت و تعدادی از شهرها و روستاهای استان از تصفیه خانه سنگر اشاره کرد و افزود: توسعه و اجرای فاز دوم این تصفیه خانه جز معدود پروژه‌های سطح کشور است که از محل اعتبارات BOT و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح حدود ۳ هزار لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه‌خانه سنگر اضافه می شود، تصریح کرد: تعداد زیادی از شهرها و روستاهای گیلان که در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستند با این اقدام، از منابع آبی مطلوب بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: عملیات تکمیل رینگ‌های آبرسانی در شهر رشت و سایر نقاط استان گیلان متناسب با افزایش ظرفیت تصفیه خانه آغاز می شود.

پیش بینی اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای رفع تنش آبی در گیلان

در ادامه این نشست استاندار گیلان تأمین آب مناطق حاشیه شهرها را از مهمترین نگرانی و مطالبات به حق مردم این استان عنوان و اظهار کرد: شاخص‌های حوزه آب و فاضلاب گیلان به ویژه در مناطق روستایی نسبت به سطح میانگین کشوری و در مقایسه با دیگر استان‌ها فاصله زیادی دارد.

ارسلان زارع به تلاش انجام شده در حوزه آب و فاضلاب گیلان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف در زمان باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم به میانگین کشوری دست یابیم و انتظارات مردم برآورده شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر بهداشتی بودن آب مصرفی شهروندان و توسعه شبکه توزیع آب، تصریح کرد: تسریع در روند اجرای پروژه‌های نیمه تمام حوزه آب استان گیلان سبب بهبود کیفیت و همچنین توزیع مناسب آب در مناطق مختلف استان می شود.

استاندار گیلان اولویت بندی در اجرای پروژه‌های آبی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام ضروری دانست و ادامه داد: گیلان برای برطرف کردن تنش آبی  ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.

کد خبر 4737658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha