۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۲

برای هشتمین سال متوالی؛

نمایش «کاروان عشق اسیران خورشید» در پیشوا برگزار شد

نمایش «کاروان عشق اسیران خورشید» در پیشوا برگزار شد

پیشوا- نمایش «کاروان عشق اسیران خورشید» برای هشتمین سال متوالی در پیشوا برگزار شد .

حسین عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری نمایش توسط گروه هنری ثارالله اظهار داشت: گروه نمایش کاروان عشق اسیران خورشید که خطبه خوانی حضرت زینب(س) است را بر روی صحنه می آورند که با استقبال پر شور مردم روبه رو شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه به دعوت حوزه برادران امام سجاد و حوزه خواهران کوثر ناحیه ورامین اجرا شده است گفت: این برنامه که امروز عصر در طارند اجرا شد فردا در ورامین اجرا خواهد شد.

فرماندار پیشوا از کمک مادی و معنوی به گروههای نمایش شهرستان خبر داد و بیان داشت: از زحمات برگزار کنندگان اجرای تعزیه خطبه خوانی حضرت زینب، تشکر و قدردانی می کنیم که تمام تلاش خود را برای احیای فرهنگ‌ عاشورایی کردند و ما نیز به نوبه خود از آنان حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است که آیین نمادین حرکت کاروان اسراء کربلا در ورامین همه ساله در دوازدهم محرم هر سال از میدان رازی تا امام حسین (ع) ورامین انجام می‌شود که در مقصد خود( میدان امام حسین ) نمایش اسرای کربلا و مرثیه‌سرایی برای شهدای واقعه کربلا اجرا می‌شود.توسط هیات دلسوختگان قمر بنی هاشم ورامین برگزار می شود که این نمایش مذهبی در سال ۹۵ به ثبت آثار ادبی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است و درمدت ۴۵ دقیقه با ۵۰ بازیگر اجرا می شود.

کد خبر 4744582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha