۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۸:۲۲

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

۸۵ درصد آسانسورهای بخش دولتی استان قزوین استاندارد نیست

۸۵ درصد آسانسورهای بخش دولتی استان قزوین استاندارد نیست

قزوین- مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۸۵ درصد آسانسورهای ادارات دولتی و اماکن عمومی در استان اشکال فنی دارد و استاندارد نیست که در صورت پیگیری قابل رفع شدن است.

سیروس صارمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اداره استاندارد در حوزه ایمنی و سلامت شهروندان، خود را مسئول می داند و تلاش می کند با بهره گیری از همه امکانات موجود زمینه تولید استاندارد کالاهای مختلف را مهیا کرده و از توزیع محصولات غیر استاندارد جلوگیری کند.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه آسانسور است که متاسفانه بیشتر آسانسورهای نصب شده در مجتمع های مسکونی، بیمارستانها و ادارات دولتی استاندارد لازم را ندارد و خطرساز است.

صارمی تصریح کرد: در دو سال گذشته در حوزه آسانسور مشکلات زیادی داشتیم و شاید بازرسی ها هم منظم نبود که با پیگیری های انجام شده و تعامل سازمانی بخش زیادی از مشکلات برطرف شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهارداشت: البته همچنان دغدغه آسانسورهای بی کیفیت را داریم و وظیفه داریم در بخش ادارات و مجتمع های عمومی و بیمارستانها وارد شویم و اشکالات فنی را متذکر شویم تا برطرف شود.

صارمی گفت: بیشتر آسانسورهای دولتی همچنان نقص فنی دارند و برخی استاندارد نیستند که حدود ۸۵ درصد آسانسورهای دولتی و اماکن عمومی استاندارد نیست و با یک پیگیری مناسب قابل رفع ایراد است.

وی اضافه کرد: در حوزه بخش خصوصی و منازل شخصی نمی توانیم ورود کنیم اما در ساختمانهایی که در حال بهره برداری است مشکل خاصی نداریم و شهرداری ها موظف شده اند تا اگر آسانسور واحدی استاندارد نداشته باشد مجوز پایان کارصادر نکنند.

صارمی یادآورشد: آزمون ادواری برای آسانسور داریم که اعتبار آن یک ساله است و مجتمع ها باید بازرسی ادواری داشته باشند تا تائیدیه بگیرند و با همکاری سازمان صمت و نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی هماهنگی لازم صورت گرفته تا موضوع آسانسور جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: در جلسه ای با حضور کارشناسان اداره راه و شهرسازی در خصوص استاندارد سازی آسانسورهای بخش خصوصی و دولتی مذاکراتی شد و در این راستا کمیته آسانسور شکل گرفت تا برخی نواقص و ایرادهای فنی توسط این کمیته پیگیری شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهارداشت: کمیته آسانسور در جلوگیری از فعالیت شرکت های نصاب غیر مجاز هم فعالیت می کند و تلاش شده با مصوبات کمیته از فعالیت شرکت های فاقد صلاحیت ممانعت شده و  رسیدگی به تخلف شرکت های نصاب و کنترل شرکت های بازرسی هم بدقت صورت گیرد تا هر کدام بتوانند وظایف خود را انجام دهند و در این زمینه نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان هم پر رنگ خواهد بود.

وی اظهار کرد: در بازرسی فنی صنایع انرژی بر  ۲۸مورد بازرسی و در بازرسی فنی از تجهیزات واحدهای تولیدی تحت پوشش گاز پرکنی و سی ان جی ۹۱۰ مورد بازرسی صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: بازرسی از تجهیزات و زمین‌های شهربازی هم درحال انجام است و تاکنون ۵۵ مورد بازرسی صورت گرفت و مهلتی برای رفع نقص وسایل بازی به بهره‌برداران داده می‌شود تا برای رفع نقص اقدام کنند، در غیر این صورت قابل بهره‌برداری نخواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه در شهر بازی‌های استان مشکل خاصی نداشتیم و نواقص آن برطرف شده است، اما در پارک بازی‌ها چون متولی خاصی ندارند مشکلاتی داریم که موارد به شهرداری های قزوین و شهرهای اطراف انجام شده تا نواقص برطرف شود.

کد خبر 4744708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha