خلف المفتاح:

طبیعی است که نیروهای ارتش سوریه جایگزین قسد شوند

طبیعی است که نیروهای ارتش سوریه جایگزین قسد شوند

عضو کادر رهبری حزب بعث سوریه اعلام کرد: طبیعی است که نیروهای ارتش سوریه جایگزین نیروهای قسد که از منطقه مرزی با سوریه به موجب توافق سوچی میان آنکارا و مسکو عقب نشینی می کنند، شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، خلف المفتاح عضو کادر رهبری حزب بعث سوریه اعلام کرد: طبیعی است که نیروهای ارتش سوریه جایگزین نیروهای قسد که از منطقه مرزی با سوریه به موجب توافق سوچی میان آنکارا و مسکو عقب نشینی می کنند، شوند. با خروج این نیروها، هر گونه توجیه ترکیه برای حمله به سوریه از بین می رود.

وی افزود: عدم خروج نیروهای ترکیه از سوریه به این معنی است که دمشق با اشغال اراضی خود طبق منشور سازمان ملل روبرو است و این با توافق آستانه که در همه نشست های خود بر حاکمیت سوریه تاکید دارد، مغایرت دارد.

المفتاح ضمن ابراز انزجار از ایجاد منطقه امن از سوی ترکیه، تاکید کرد: نیروهای ارتش سوریه باید در منطقه مرزی حضور داشته باشند و این طبق توافق اضنه که ترکیه را ملزم به این می کند که اراضی آن عاملی برای تهدید حاکمیت سوریه نباشد، است.

وی هر گونه پیشنهاد درباره استقرار نیروهای سازمان ملل در مرز با سوریه را رد کرد و گفت: این مناطق مورد مناقشه نیست که نیروهای حافظ صلح در آن مستقر شوند بلکه بخشی از جغرافیای سوریه است.

درباره گفتگو با کردها هم اعلام کرد: دمشق هرگز باب گفتگو را با آنها نبسته است.

کد خبر 4757960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha