۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

نهبندان اولویت اجرای برنامه های توانمندسازی روستایی قرار می گیرد

نهبندان اولویت اجرای برنامه های توانمندسازی روستایی قرار می گیرد

بیرجند- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اجرای برنامه هایی برای جلوگیری از مهاجرت و تخریب اراضی حاشیه شهرها در دستور کار بوده که نهبندان اولویت اول در این امر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا ظهر شنبه در دومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ستاد استانی بازآفرینی شهری بیان کرد: خشکسالی چند ساله در استان و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها قصه پرغصه ای بوده که از چندی پیش شاهد هستیم.

وی خواستار توجه به پدیده مهاجرت به شهرها در حوزه پدافند غیر عامل شد و گفت: اگر برای ماندگاری روستاییان در روستاها چاره اندیشی شود کمتر شاهد پدیده حاشیه نشینی خواهیم بود که می طلبد مورد توجه قرار گیرد. 

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به مصوبات جلسه گذشته بیان کرد: بر اساس یکی از مصوبات جلسه، دستگاه ها باید گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد اعلام می کردند که تا پایان آبان ماه هیچ مورد گزارشی دریافت نکرده ایم. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: راه اندازی کارگاه های کوچک روستایی از جمله اقدامات موثر در ماندگاری روستاییان بوده که باید مد نظر متولیان باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال خشکسالی های چند ساله جمعیت برخی روستاها به کل تخلیه شده و جمعیت برخی مناطق هم کاهش یافته است، گفت: اجرای برنامه هایی برای جلوگیری از مهاجرت و اقداماتی در شهرها برای جلوگیری از تخریب اراضی حاشیه شهرها در دستور کار داریم.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان‌اینکه در سال جاری شهرستان نهبندان برای این‌ امر مورد هدف قرار گرفته است، افزود: شهرستان های مرزی اعم از درمیان و زیرکوه از دیگر اولویت های اجرای این برنامه ها است.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: باید استعداد سنجی و نیاز سنجی روستاها مورد توجه باشد و اقدامات به جایی برسد که خودشان مستقل شده و در انتظار دست یاری دولت نباشند.

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف در استان بیان کرد: در حال حاضر طرح منارید منابع طبیعی در خراسان جنوبی مظلوم مانده است.

کد خبر 4761375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha